H Triumph κατασκεύασε μια νέα μοτοσικλέτα στα 400 κ.εκ. με σκοπό να επεκτείνει την ήδη πλούσια σε μοντέλα γκάμα της.
Η αιτία για αυτό απλή.

Πολλοί νέοι σε ηλικία αναβάτες με δίπλωμα Α2 που θέλουν και ονειρεύονται μια ρετρό σε λουκ μοτοσικλέτα διπλής χρήσης, που πριν δεν υπήρχε σαν μοντέλο ή δεν ήταν προσιτή από οικονομική άποψη, τώρα με την SCRABLER 400 X μπορούν όχι μόνο να ονειρευτούν ευχάριστες διαδρομές, αλλά να τις υλοποιήσουν.
Με τιμή στα 6.390 ευρώ πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή, δελεαστική θα έλεγα που μπορεί να προσελκύσει και νέους αναβάτες αλλά και μεγαλύτερους σε ηλικία.
Προσωπικά παρέλαβα την μοτοσικλέτα από την φιλόξενη Ελληνική αντιπροσωπεία της Ηλιοφίλ Α.Ε.

Πατώντας το μπουτόν της μίζας ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 400 κυβικών με τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και τις τέσσερις βαλβίδες, έρχεται αμέσως στη ζωή.
Το τιμόνι της νέας Scrambler 400 X αρκετά μεγάλο σε μήκος, γεγονός που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στην αρχή, αλλά έχει το λόγο του για να είναι τέτοιου μεγέθους, θα σας τον εξηγήσω παρακάτω στο κείμενο.
Η αίσθηση του συμπλέκτη μαλακή, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων με την μαλακή του αίσθηση και αυτό.
Το Ρεζερβουάρ της είναι σε σχήμα δάκρυ με όμορφα σχέδια και χρώματα επάνω του, ενώ πίσω του ακριβώς ακολουθεί η καφετί σε απόχρωση άνετη σέλα της, σε ύψος 835 χιλιοστών από το έδαφος, με δύο ξεχωριστές θέσεις ( με σκαλοπάτι όμως πιο ψηλό για τον συνεπιβάτη, ώστε αυτός να κάθετε σε πιο ψηλή θέση, για να έχει καλύτερη ορατότητα) παίρνουν άνετα το πρώτο βραβείο αισθητικής και εργονομίας.

Εν κινήσει μέσα στην ροή της πόλης η μικρή πριγκίπισσα σε βοηθά να το κάνεις εύκολα.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας της με τους 40 ίππους και τα 37,5 χιλιογραμόμετρα ροπής, κινεί το σύνολο των 179 κιλών της μοτοσικλέτας (εκτός τα 85 δικά μας) άνετα χωρίς κανένα δισταγμό.
Ειδικά όταν κινείσαι μεταξύ 4.000-8.000 στροφών ανά λεπτό, το τράβηγμα του κινητήρα της είναι ομοιόμορφο, θετικό, χωρίς ξεσπάσματα.


Πριν τις 4.000 στροφές τον περιμένεις λίγο, ενώ μετά τις 8.000 στροφές ανεβάζει άλλες 1.000 αλλά σου ζητάει αλλαγή σχέσης προς τα πάνω.
Με το 6 σχέσεων μηχανικό της κιβώτιο ξεπερνά εύκολα τα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ παρόλη την απουσία ανεμοθώρακα μπορείς στην επιτάχυνση να κουμπώνεις τα γόνατα σου στα διπλά (ένα από κάθε πλευρά) πλαινά ελαστικά προστατευτικά του ρεζερβουάρ.

Το κεντρικό στρογγυλό καντράν της είναι αναλογικό σαν στροφόμετρο, με ηλεκτρονικές όλες τις υπόλοιπες πληροφορίες και με φωτεινές χρωματιστές λυχνίες στις στάνταρ ενδείξεις.
Οι τροχοί των 19″ μπροστά και των 17″ πίσω, σε συνδυασμό με τις άνετες αναρτήσεις με το ανάποδο μπροστινό πιρούνι διαμέτρου 43 χιλιοστών και το μονό αμορτισέρ που εδράζει κατευθείαν στο πίσω ψαλίδι περνούν άνετα πάνω από κάθε ανωμαλία του δρόμου.
Τα ελαστικά Karoo της Metzeler προσδίδουν μια άνετη οδήγηση χωρίς ασάφειες και χωρίς καμμία υποψία γλιστρήματος κατά την κύλιση μας, ενώ αν αποφασίσεις να κινηθείς σε διαδρομή εκτός δρόμου τα κενά ανάμεσα στο πέλμα τους βοηθούν και εκεί τα μέγιστα.

Το μεγάλο σε διαστάσεις τιμόνι της αν αποφασίσεις να σηκωθείς σε όρθια θέση στο χώμα, σε βοηθά πάρα πολύ στην σταθερότητα και στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Ο σκελετός της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας είναι πολύ στιβαρός, κλασικός Triumph, αναλαμβάνει και αυτός με τη σειρά του όλα τα φορτία και μπορεί να ανταπεξέλθει παντού χωρίς καμμία στρέβλωση.
Παρόλο που η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα κατασκευάζεται εξ´ολοκλήρου στην Ινδία, μαζί με μια ακόμη αδερφή της Scramber X, δεν υπάρχει κάποιο έλλειμα στην ποιότητα κατασκευής τους.
Ακόμη και στα φρένα όπου συνδυάζονται δισκόφρενα με τρόμπες και δαγκάνες Ινδικής προέλευσης, κρίνονται ικανοποιητικά με την παρουσία και σε στάνταρ εξοπλισμό συστήματος ABS.

Τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου όπου κινηθήκαμε, παντού η μικρή πριγκίπισσα της Triumph πέρασε απροβλημάτιστα και άνετα, στρίβοντας εύκολα, περνώντας παντού νε χαρακτηριστική άνεση.
Εν κατακλείδι η νέα Triumph Scrambrer 400 X είναι η ολοκαίνουργια πρόταση της Βρετανικής εταιρείας μοτοσικλετών σε μικρό-μεσαίο κυβισμό. Είναι άνετη, φιλική και ευέλικτη. Μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε οποιοδήποτε διαδρομή εντός και εκτός δρόμου και θα ενθουσιάσει τόσο τους νέους σε ηλικία αλλά και πιο έμπειρους αναβάτες. Η κλασική ρετρό φινέτσα της δεν περνά στο δρόμο απαρατήρητη από το κοινό, αφού στο πέρασμα μας τραβάει σχεδόν όλα τα βλέμματα.

Συγκεκριμένα ενώ βρισκόμαστε στο κέντρο της Αθήνας, εγώ είμαι σταματημένος μπροστά σε ερυθρό σηματοδότη. Δίπλα μου έρχεται αναβάτης με σκούτερ και βλέπω ότι κοιτάει έκπληκτος τη μικρή Triumph …!
Σου αρέσει τον ρωτάω ….!
Πολύ…! Μου απαντά : Είναι πολύ όμορφη….συνεχίζει και φωτίζει το πρόσωπο του με μια λάμψη ….!
Να πας να δηλώσεις test ride στην Triumph……! του λέω, ώστε να την οδηγήσεις, αφού σου αρέσει ..!
Θα πάω μου λέει, και συνεχίζει : καλορίζικη….!
Ευχαριστώ του απαντώ και τον χαιρετώ μιας και το φανάρι άναψε πράσινο.

Στον στάνταρ εξοπλισμό της η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα διαθέτει ακόμη θύρα USB, φώτα τύπου LED, έχει τοποθετηθεί και μια όμορφη προστατευτική διάτρητη μάσκα στο εμπρός στρογγυλό φανάρι της .
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ της σε καύσιμο είναι στα 13 λίτρα. Η μικρή της μέση κατανάλωση ανέρχεται μόλις στα 3.5 λίτρα /100 χιλιόμετρα, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία της.
Προσωπικά μας άρεσε η νέα πρόταση της Triumph στα μικρά κυβικά και περάσαμε όμορφα μαζί της.

Προορίζετε για νέους αναβάτες με δίπλωμα Α2 αλλά δεν θα πει όχι και σε μεγαλύτερους σε ηλικία, που πάντα ήθελαν να αποκτήσουν μια Triumph και τώρα με αυτή την τιμή που κοστίζει, είναι ακόμη πιο προσιτή η αγορά της
Άλλωστε έχει και δύο χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας. Εμείς από την πλευρά μας την συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Β.Ο.