Αγαπητοί,

Θα θέλαμε να σας κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις που αφορούν το τεύχος 431 (1/2/2009) και συγκεκριμένα για το αφιέρωμα που δημοσιεύσατε για τον αγώνα Dakar 2009, με τίτλο «Σχεδόν οι μισοί εκτός» του συντάκτη Ανδρέα Γκλαβά.

Συγκεκριμένα στο αφιέρωμα, στη σελίδα 155 γίνεται αναφορά στον μοναδικό Έλληνα που έχει συμμετάσχει τέσσερις φορές, έχει τερματίσει τις τρεις από αυτές, έχει κερδίσει την πρώτη θέση στην κατηγορία 400cc το 2003, έχει έρθει 5ος στα 450cc το 2005 και 40ος στα 450cc το 2009. Όπως είναι φανερό αναφερόμαστε στον πολυπρωταθλητή Βασίλη Ορφανό. Διαβάζοντας, λοιπόν, το άρθρο σας διαπιστώσαμε μετά λύπης μας πολλές ανακρίβειες. Επιτρέψτε μας να γίνουμε συγκεκριμένοι με βάση τα όσα γράψατε:

  • «Κινδύνευσε να βγει εκτός αγώνα όταν μια μέρα δεν τερμάτισε και έμεινε μαζί με άλλους 15 αναβάτες εκτός κατάταξης. Η οργάνωση όμως τους ξαναέβαλε στον αγώνα».Ο Βασίλης ποτέ δεν κινδύνευσε να μείνει εκτός αγώνα διότι τερμάτισε όλες τις ημέρες. Είναι καταγεγραμμένο στην επίσημη ιστοσελίδα του Dakar. Επομένως η οργάνωση δεν έκανε ποτέ καμία χάρη σε κανένα συμμετέχοντα και φυσικά ούτε στον Βασίλη Ορφανό.
  • «Ακόμα μια δύσκολη στιγμή είχε όταν χάθηκε και αναγκάστηκε να ξανακάνει μεγάλο κομμάτι της απλής». Κατ’ αρχάς δεν συνέβη σε μια απλή αλλά σε μια ακόμα σκληρή ειδική και συγκεκριμένα την 11η ημέρα του αγώνα, 14/1/2009, Copiapo – Fiambala. Μεγάλο μέρος της ευθύνης για το γεγονός ότι ο Βασίλης Ορφανός όπως και άλλοι οδηγοί χάθηκαν εκεί, οφείλεται στο γεγονός ότι η οργάνωση μια μέρα πριν αφαίρεσε στο σημείο εκείνο 30km με ελλειπή ενημέρωση στο road book για το πώς θα βγουν στο επόμενο σημείο.
  • Σελ. 151: «Λόγω προβλημάτων στο GPS o Βασίλης Ορφανός ισχυρίζεται πώς δεν μπορεί να ελέγξει την ταχύτητα του (…) υποπίπτοντας σε επανειλημμένες παραβάσεις του ορίου ταχύτητας με αποτέλεσμα να χρεωθεί 05:47:00 ποινής».Σοβαρή παρανόηση: εάν δε λειτουργούσε το GPS δε θα μπορούσε η οργάνωση να καταγράψει καμία παραβίαση ορίου! Άλλωστε ήταν άλλη μέρα που η σύγκρουση με ένα κρυμμένο βράχο στην άμμο είχε σαν αποτέλεσμα το κράνος του Βασίλη να σπάσει το GPS ώστε να μη λειτουργεί. Η ποινή δε (6 ώρες και 8 λεπτά, για την ακρίβεια) του υπεβλήθη αργότερα και μάλιστα για άλλους λόγους.

    Συγκεκριμένα, στο 9ο ετάπ (12/1/2009), εκεί που επιτέθηκε ο Βασίλης κερδίζοντας 25 θέσεις στην Γενική Κατάταξη, μέσα στην Ειδική των 670km υπήρχανμόνο 3 χωριά (σημεία) στα οποία έπρεπε να τηρηθεί το όριο ταχύτητας των 50km/ώρα. Στο τέλος της ημέρας όμως είχε χρεωθεί υπέρβαση ορίου σε 20 σημεία με ταχύτητες από 80 έως 100km, κάτι εξ ορισμού αδύνατο! Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Βασίλης επειδή ήταν μόνος του δεν είχε τον χρόνο να κάνει ένσταση και να ασχοληθεί με τη γραφειοκρατική διαδικασία διότι ταυτόχρονα έπρεπε να ετοιμαστεί για τον αγώνα της επόμενης ημέρας.

    Επίσης, έχει σημασία να αναφερθεί ότι τις προηγούμενες ημέρες δεν υπήρξε ούτε μια παράβαση ορίου εκτός από την πρώτη ημέρα που τον χρέωσαν 18 λεπτά ποινής και 300 ευρώ για τρία σημεία και οριακή υπέρβαση 51km/ώρα, 52km/ώρα, 51Km/ ώρα αντίστοιχα.Στην ουσία ο πραγματικός λόγος της ποινής ήταν ότι την 6η ημέρα του αγώνα, οπότε και η Ειδική άργησε να ξεκινήσει τρεις ώρες, ο Βασίλης ήταν αυτός που «πρωτοστάτησε» σε διαμαρτυρίες για να ακολουθήσουν και άλλοι οδηγοί ανάμεσα τους ο Luc Pagnon (113), γιος του αντιπροέδρου της Γαλλικής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας (FFM), διαμαρτυρίες τις οποίες υποστήριξε και η Μισέλ Μουτόν, γνωστή οδηγός Rally. Η αφορμή για τις διαμαρτυρίες ήταν ότι οι διοργανωτές ζητούσαν από τους αναβάτες να ξεκινήσουν την Ειδική, της οποίας η αρχή ήταν κοινή με το τέλος της προηγούμενης ημέρας για περίπου 30km ενώ ήδη τερμάτιζαν 20 φορτηγά.

    Για όσους δε κατάλαβαν ζητούσαν από τις μοτοσικλέτες να κινηθούν αντίθετα με τα φορτηγά στους αμμόλοφους!
    Αυτές οι διαμαρτυρίες ήταν ο «κρυμμένος» λόγος για την ποινή που έριξε τον Βασίλη στην τελευταία θέση της κατάταξης. Μάλιστα, εκτός από τις 6 ώρες οι κριτές του χρέωσαν χρηματικό πρόστιμο 1500 ευρώ τρεις μέρες μετά, αφαιρώντας του έτσι το δικαίωμα ένστασης και ασκώντας του ψυχολογική πίεση, καθώς εάν δεν κατέβαλε τα χρήματα την επόμενη ημέρα αποκλειόταν από τον αγώνα.

Εν κατακλείδι, για την αποκατάσταση της αλήθειας και την ακριβή πληροφόρηση των αναγνωστών σας θα παρακαλούσαμε να δημοσιεύσετε την παρούσα επιστολή.
Καταλαβαίνουμε ότι ένα ελληνικό περιοδικό μοτοσικλέτας δεν έχει επαρκείς πόρους για να χρηματοδοτήσει την αποστολή ανταποκριτή στο Dakar.

Υπάρχουν ωστόσο αναρτημένα στο διαδίκτυο δελτία τύπου για την συμμετοχή του Βασίλη Ορφανού (www.vorfanos.gr), υπάρχει επίσης η επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (www.dakar.com).

Επίσης έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή απορία σας.

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο, το χώρο και τη φιλοξενία, Κώστας Κατσίγιαννης – Γεωργία Βορύλλα

Υπεύθυνοι Γραφείου Τύπου Βασίλη Ορφανού