Ο Βασίλης Ορφανός παραβρέθηκε στα βουνά της Στερεάς Ελλάδος και έζησε από κοντά για πέντε ημέρες τις δοκιμές εξέλιξης της ομάδας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally WRC TOYOTA GAZOO RACING.
Κάθε ημέρα ένα πλήρωμα από τα πέντε που συμμετέχουν με την συγκεκριμένη εργοστασιακή ομάδα της GR στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, οδηγούσε δοκιμάζοντας και εξελίσσοντας διάφορα νέα ανταλλακτικά σε καίρια σημεία όπως : ελαστικά, αναρτήσεις, φρένα, αεροδυναμικά βοηθήματα, ποδιές προστασίας κ.α.
Εν όψη του εθνικού μας αγώνα του Ράλλυ Ακρόπολις, ήρθαν στην Ελλάδα ειδικοί μηχανικοί που προετοίμαζαν και ρύθμιζαν το αγωνιστικό αυτοκίνητο ανάλογα με το πρόγραμμα δοκιμών του κάθε πληρώματος.
Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με οδηγό τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή από τη Γαλλία S. Ozier. Ο Γάλλος που στην αρχή των δοκιμών ήθελε πιο πολλές κλειστές στροφές, τροποποιώντας την εκκίνηση και στη συνέχεια οδήγησε όπως μόνο αυτός ξέρει :γρήγιρα και αέρινα…!
Όταν προς το τέλος των δοκιμών κοινός μας φίλος μας σύστησε λέγοντας του ποιοι είμαστε και τι έχουμε καταφέρει στο Rally Dakar με τη νίκη στη κατηγορία μας, μας έκανε δύο ερωτήσεις.
Αν έχω αγωνισθεί στην Αφρική ;
Του απάντησα : Ναι , τέσσερις φορές στην έρημο Σαχάρα, και στη συνέχεια μας ρώτησε αν έχω αγωνιστεί στη Λατινική Αμερική ; Ναι του ξανά απαντώ δύο φορές.
Τότε παίρνει το λόγο και μου λέει με χαμόγελο : Είσαι τρελός …!
Όσοι αγωνίζεστε εκεί είστε τρελοί…! Συνέχισε …!
Δεν του είπα τίποτα μόνο ένα : ΟΧΙ δεν είμαστε τρελοί…! Χαμογελώντας….!
Μπορεί να είχε δίκιο μπορεί και όχι …!
Σίγουρα όμως το να πυροβολείς πλαγιολισθαίνοντας με 180 + χιλιόμετρα ανάμεσα σε δέντρα ή στις πλαγιές με τους γκρεμούς δίπλα σου …ε και αυτό μόνο με τη λογική δεν γίνεται…!
Άλλωστε ο καθένας με την τρέλα του και το πάθος του.
Τώρα παρατηρώντας διάφορα πράγματα στις δοκιμές αξίζει σε αυτό το σημείο να σας αναφέρω μερικά στατιστικά στοιχεία από αυτές.
Κάθε πλήρωμα συμπλήρωνε κάτι παραπάνω από 200 αγωνιστικά χιλιόμετρα ανά ημέρα έως 250 χιλιόμετρα απόστασης σε δύσκολη και απαιτητική διαδρομή με πολλές πέτρες.
Κατανάλωνε από 200-250 λίτρα ειδικού καυσίμου της Total. Ενδεικτική τιμή ανά λίτρο 10 ευρώ.
Άλλαζε περίπου 40 αγωνιστικά ελαστικά της HANKOO ανά ημέρα και είχαν κατά μέσο όρο 3-4 κλαταρίσματα ανά πλήρωμα, από κόψιμο πάνω σε φυτευτούς βράχους.
Άλλαζαν 10 σετ αναρτήσεων την ημέρα (40 αναρτήσεις) ανά πλήρωμα.
Υπήρχαν ειδικοί μηχανικοί μόνο για τις αναρτήσεις του αγωνιστικού οχήματος.
Για το αυτοκίνητο υπήρχαν ένας μηχανικός ανά κάθε τροχό, ένας μηχανικός για το φίλτρο αέρος που το άλλαζε ή το επιθεωρούσε ανά 12 φορές την ημέρα, δύο μηχανικοί για τα καύσιμα, δύο για τη μεταφορά και το ζύγισμα των τροχών πριν και μετά την τοποθέτηση και τη χρήση τους.
Ένας manager με χρέη αγωνιστικού διευθυντή, έξη ηλεκτρονικοί, δύο για την αποστολή των νέων δεδομένων με ηλεκτρονικό τρόπο, ένας μηχανικός για τις προστατευτικές ποδιές και τη επιδιόρθωση τους, ένας για τους προφυλακτήρες, τέσσερις οδηγοί για τις δύο νταλίκες, δύο ειδικοί μηχανικοί από την Ιαπωνία για τα φρένα, τους δίςκους και τα τακάκια, όπου μόνο για τις διάφορες μετρήσεις τους χρησιμοποιούσαν ένα πολύ ειδικό θερμόμετρο.
Για την ιστορία ας μιλήσουν τώρα οι αριθμοί.
Κάθε τροχός με καινούργιο ελαστικό με τη ζάντα από μαγνήσιο της OZ ζύγιζε 24.000 γραμμάρια.
Μετά από 20 αγωνιστικά χιλιόμετρα ο ίδιος τροχός ζύγιζε 22.000 γραμμάρια.
Κάθε ελαστικό ανέβαζε 70 βαθμούς Κελσίου ανά διαδρομή.
Οι δίσκοι των φρένων άγγιζαν τους 400 βαθμούς Κελσίου. Οι δαγκάνες των 12 εμβόλων άγγιζαν τους 1.400 βαθμούς Κελσίου.
Αυτό όμως που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι όλο αυτοί οι μηχανικοί συνυπήρχαν πολύ αρμονικά μεταξύ τους χωρίς ίχνος φωνής ή πειράγματος, παρόλη την επίπονη και άκρως απαιτητική δουλειά τους.
Στο τέλος της κάθε ημέρας ετοίμαζαν το αυτοκίνητο για τα μέτρα και τα δεδομένα του επόμενου πληρώματος, αλλάζοντας τα μπάκετ καθίσματα, το τιμόνι, τις πεταλιέρες, τα φρένα , τις αναρτήσεις για τον επόμενο οδηγό και συνοδηγό τους.
Την δεύτερη ημέρα οδήγησε ο Evans.
Την τρίτη ημέρα σειρά είχε ο Rovampera.
Την τέταρτη ημέρα ακολούθησε ο περσινός Παγκόσμιος πρωταθλητής WRC 2 εκ Φιλανδίας και αυτός S. Pagari που πραγματικά μας εντυπωσίασε, γιατί δεν άφηνε πουθενά μα πουθενά το γκάζι και ήταν παντού flat out…!
Μιλήσαμε στο τέλος μαζί του ,του έδωσα συγχαρητήρια και του ευχήθηκα καλή τύχη στους αγώνες του.
Την πέμπτη και τελευταία ημέρα των δοκιμών της ομάδας οδήγησε ο μικρόσωμος Γιαπωνέζος οδηγός Taka Katsuka, αλλά ο ίδιος δηλώνει το όνομα του Taka Taka.
Αυτός με τη σειρά του ζέσταινε πολύ καλά τα φρένα του μέσα στην ειδική στο αγωνιστικό αυτοκίνητο της ομάδας, που μετά από 1.000 αγωνιστικά χιλιόμετρα του άλλαξαν το αγωνιστικό κινητήρα του.
Κόστος μόνο του συγκεκριμένου κινητήρα τα 100.000 ευρώ.
Όσο για το κόστος του συνόλου του αγωνιστικού αυτοκινήτου μόλις που ξεπερνά το 1.000.000 ευρώ.
Με ετήσιο προϋπολογισμό της συγκεκριμένης ομάδας τα 140.000.000 ευρώ είναι σίγουρο ότι αυτή η εξέλιξη εκτός από τους παγκόσμιους τίτλους, προσφέρει εξέλιξη και τεχνολογία στα αυτοκίνητα των κοινών θνητών για καθημερινή χρήση σε κάθε είδους δρόμο.
Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι ο Εθνικός μας αγώνας του Ράλλυ Ακρόπολις είναι από τους πιο σκληρούς του πρωταθλήματος. Τα 100 χιλιόμετρα δοκιμών είναι πολλαπλασιασμένα επί 3 σε σχέση με την καταπόνηση του συνόλου, σαν να κάνουν δηλαδή 300 χιλιόμετρα σε άλλες συνθήκες. Για αυτό και τέτοιου είδους δοκιμές είναι πολύ σημαντικές για την εξέλιξη και την απόδοση της ομάδας σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του συνόλου.
Το ταλέντο μπορεί να κερδίσει αγώνες.
Η ομάδα όμως κερδίζει πρωταθλήματα.
Καλή επιτυχία στην ομάδα της TOYOTA GR WRC και ευχόμαστε να παραμείνουν στους αγώνες αρκετό καιρό ακόμη χαρίζοντας μας μοναδικό θέαμα και εξέλιξη στην αυτοκίνηση.
Άλλωστε οι αγώνες ήταν πάντα το μέσω εξέλιξης και βελτίωσης σε όλα τα αθλήματα.
Πόσο μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Β.Ο.
Πρόσφατα Σχόλια