H VOM ενεργά βοηθά στην ανακατασκευή μοτοσυκλετών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναβιώνει την επαναφορά στο σήμερα του Honda XR 250 R μοντέλου 1982 με πολλές αναμνήσεις και βιώματα.
Άλλωστε και τότε και σήμερα ήταν ένας Έρωτας από την πρώτη ματιά.
Στη χώρα μας το συγκεκριμένο Honda XR 250 ήρθε την ίδια χρονιά με αυτή που κατασκευάστηκε το 1982. Έφτασε με ανεξάρτητη εισαγωγή από μεγάλο έμπορο μοτοσικλετών της εποχής, αφού η αντιπροσωπεία ακόμη δεν το έχει εισάγει επίσημα στην χώρα μας. Και από δω ξεκινάει μια παράλληλη ιστορία με ένα νέο αγόρι της εποχής, που είχε όνειρο να αγοράσει μία τέτοια μοτοσικλέτα με ψηλά φτερά.
Όταν την πρωτοείδε στο συγκεκριμένο κατάστημα, υπήρχαν αντίστοιχα τα XR 200,250, 500, όλη η σειρά. Στην αρχή ήθελε να αγοράσει το 500 αλλά μέχρι να το αποφασίσει, καθυστέρησε δύο μέρες μέχρι να ξαναπάει για να κλείσει την μοτοσικλέτα, με αποτέλεσμα το 500 να έχει πουληθεί. Δεν απογοητεύτηκε και τελικά αγόρασε το 250 γιατί όπως μας εκμυστηρεύτηκε με το που το είδε ήταν ένας έρωτας από την πρώτη ματιά. Άλλες εποχές, άλλες συνήθειες..Μόλις το αγόρασε άρχισαν οι βόλτες, οι εξορμήσεις, οι εκδρομές. Πότε μόνος, ποτέ με συνεπιβάτη του ωραίου φύλου, πότε με άλλους αναβάτες με διαφορετικές μοτοσυκλέτες. Αυτό που προκαλούσε πάντα εντύπωση ήταν οι αντιδράσεις των άλλων αναβατών η απλών ανθρώπων μόλις έβλεπαν το συγκεκριμένο XR 250. Δεν υπήρχε κανείς που στο πέρασμα του να μην το θαυμάσει (μας διηγήθηκε), να μη θέλει να ανέβει πάνω του, να μη θέλει να το οδηγήσει.
Η συμβίωση μαζί του περνούσε όμορφα και ο χρόνος είχε άλλη διάρκεια.Τα χρόνια περνούσαν. Διηγώντας μας αρκετές ιστορίες καταλάβαμε ότι πέρασε μια εποχή με αρκετές περιπέτειες, με πάρα πολύ ωραίες στιγμές ενώ υπήρχε μια αδιάλειπτη καθημερινή χρήση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας μέχρι το 1995. Οι συνθήκες όμως άλλαξαν και ο τυχερός αναβάτης που ανδρώθηκε και μεγάλωνε παράλληλα μαζί της, ήρθε η στιγμή που για εξωγενείς λόγους σταμάτησε να την οδηγεί με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο XR να μείνει ακινητοποιημένο, σχεδόν παροπλισμένο θα μπορούσα να πω, μέχρι το 2020.
Ώσπου μία ημέρα που έκανε κάποιες δουλειές στον κήπο του, αντικρίζοντας την παλιά του μοτοσικλέτα σε μια κακή από την μακρά ακινησία κατάσταση με όλα αυτά τα σημάδια που άφησε περνώντας πάνω της ο χρόνος, συγκλονίστηκε… Ίσως ήταν τα ίδια σημάδια που άφησε η μοτοσυκλέτα αυτή στο πέρασμα της από τη νεανική ζωή του.
Για λίγα λεπτά μένει αποσβολωμένος με αυτές τις σκέψεις. Σαν σε ταινία περνάνε μέσα από τα μάτια του εικόνες που είχε περάσει μαζί της. Πόσες ωραίες αναμνήσεις, πόσες βόλτες σε νησιά σε μια διαφορετική Ελλάδα… Ξαφνικά αποφάσισε ότι το μηχανάκι των ονείρων του πρέπει να λειτουργήσει ξανά : «Δεν ξεκινάω να το αποκαταστήσω συμβιώνοντας για δεύτερη φορά μαζί της», σκέφτηκε.
Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο, να πω εγώ με τη σειρά μου :Έρωτας σε μια δεύτερη ματιά! Δεν χρειάστηκε πολύ να το σκεφτεί και βάζει σε εφαρμογή το σχέδιο για την ανακατασκευή της μοτοσυκλέτας του. Γνωρίζοντας την αγάπη μου για τα XR, με προσέγγισε ρωτώντας και ζητώντας λύσεις στα διάφορα προβλήματα που είχαν προκύψει από την παρατεταμένη ακινησία της μοτοσυκλέτας.
Δίνοντας με τη σειρά μου διάφορες λύσεις και τρόπους για να ξεπεραστούν τόσο τεχνικά, όσο και άλλα θέματα, άρχισε να διακρίνεται κάποιο φως στο τούνελ. Σε αυτό βοήθησαν κι άλλοι φίλοι, ο καθένας με τη δική του τέχνη και γνώσεις. Μόλις συγκεντρώθηκαν όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά, μαζί με όλα τα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα του XR, ξεκινήσαμε περνώντας στη τελική φάση, αυτή της συναρμολόγησης. Γεγονός που πραγματοποιήθηκε στις νέες εγκαταστάσεις της VOM, μοντάροντας από το μηδέν όλη τη μοτοσικλέτα.
Για να επανέλθει στην τελική της σημερινή κατάσταση σε αυτή τη μορφή που βλέπετε, δαπανήθηκαν πάνω από 40 ώρες επιμέλειας με ευλαβική λεπτομέρεια μόνο για το μοντάρισμα. Το αποτέλεσμα όμως αξίζει 100% προκειμένου να έρθει στην εργοστασιακή της μορφή, ίσως και καλύτερα από όταν είχε παραχθεί στην Ιαπωνία. Για αυτό και είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που βοηθήσαμε να αισθανθεί ξανά ο φίλος μας σαν 20 χρονών. Η ψυχή είναι αυτή που κερδίζει χρόνια.
Τέτοιου είδους ενέργειες όπως η συγκεκριμένη αναπαλαίωση, χρειάζονται πέρα από ένα απαραίτητο χρηματικό ποσό, μεράκι, αγάπη, χρόνο και αρκετή υπομονή ώστε να ξεπεραστούν τα όποια τεχνικά προβλήματα. Κυρίως όμως χρειάζεται επιμονή στο να βρεθούν τα σωστά ανταλλακτικά από όλο τον κόσμο που θα χρειαστούν.
Για παράδειγμα στη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα χρειάστηκε να βρεθεί μπροστινό σύστημα αναρτήσεων από την Αμερική, εξάτμιση από τη Νέα Ζηλανδία, διάφορα ανταλλακτικά από την Ιαπωνία, ελαστικά από την Ταιβάν. Σε αυτό το σημείο μπορεί να ρωτήσει κάποιος αν άξιζε όλη αυτή η προσπάθεια. Σε αυτό απόλυτα μπορούνε να απαντήσουμε πως, ναι, σίγουρα ναι.
Αν κρίνει κάποιος από το τελικό αποτέλεσμα πολύ εύκολα μπορεί να πει: χαλάλι όλος αυτός ο κόπος για όλη αυτή την προσπάθεια.
Σημασία άλλωστε έχει το συναίσθημα που νιώθεις και οι χαρές που θυμάσαι όταν την οδηγείς. Μαζί με όλες αυτές τις όμορφες στιγμές που έχεις περάσει μαζί της και έχεις ζήσει, εμείς με τη σειρά μας ευχόμαστε σε ακόμα περισσότερες, καλές βόλτες και καλά χιλιόμετρα. Β.Ο.
Πρόσφατα Σχόλια