Άλλη μια ημέρα στο Ράλλυ Ντακάρ με υγρή άμμο πέρασε στην ιστορία. Η βροχή της προηγούμενης ημέρας ήταν τέτοιας έντασης, που ακόμα η άμμος ήταν υγρή στη ειδική διαδρομή τύπου τουλίπας γύρω από την πόλη Αλ Κασούμα. Ειδικά για τους αναβάτες των μοτοσυκλετών, υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας που κάνει τη ζωή τους πιο δύσκολη αυτές τις ημέρες. Επειδή ξεκινούν πολύ νωρίς το πρωί από τον καταυλισμό, το κρύο είναι πολύ τσουχτερό και κυριολεκτικά τους τσακίζει. Κάποιος που δεν γνωρίζει από συνθήκες ερήμου, θα αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού στην έρημο έχει υπερβολική ζέστη. Πιστέψτε με στην έρημο με το που δύει ο ήλιος και χάνεται η ενέργεια από την θερμότητα του, αμέσως η θερμοκρασία πέφτει σχεδόν στους μηδέν βαθμούς Κελσίου.
Αν κινείσαι με την μοτοσυκλέτα σου πολύ νωρίς το πρωί με 100 χλμ./ώρα, η θερμοκρασία από τη ροή του αέρα πέφτει στους -30 βαθμούς Κελσίου και αυτό μεταφράζεται σε πολικό ψύχος. Και εδώ έρχεται η επόμενη σκέψη και φυσιολογική ερώτηση: πόση ώρα μπορεί να αντέξει ένας αναβάτης που εκτίθεται σε αυτή τη πολική θερμοκρασία; Η σωστή απάντηση είναι μόνο μερικά λεπτά. Θα μου πείτε, εύλογα ξανά, μα πως είναι δυνατόν να αντέχουν για τόσες ώρες μέχρι να καλύψουν τα χιλιόμετρα της απλής διαδρομής ώστε να φτάσουν στην ειδική; Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Το πολικό ψύχος το υπερνικά η Ψυχή του κάθε αναβάτη που επιδιώκει και θέλει να φτάσει στον τερματισμό. Γι’ αυτό το λόγο έδωσα στο βιβλίο μου με αφορμή την νίκη μας στο Ράλλυ Ντακάρ το 2003 στην κατηγορία των 400 κ.εκ., τον τίτλο «Ψυχές στην άμμο».Ράλλυ Ντακάρ 2022: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για την ΕΔ3 | InMotion by gazzetta
Πρόσφατα Σχόλια