Από σήμερα στο Gazzeta και στο g motion, έχουμε την χαρά να σας ενημερώνουμε παρουσιάζοντας και οδηγώντας καθαρόαιμες εντούρο μοτοσικλέτες.

Περίεργος ο τίτλος που διάλεξα θα μου πείτε για μια καθαρόαιμη εντούρο, που παράγεται στη γείτονα Ιταλία, στην όμορφη Φλωρεντία.

Θα σας εξηγήσω όμως γιατί τον διάλεξα.
Με πέντε τίτλους σαν πρωταθλητής Ελλάδος στο εντούρο το 1991,1995,1996,1997,1998, σε καλύτερες εποχές για το σπορ.
Με πέντε συμμετοχές στην Ολυμπιάδα του εντούρο I.S.D.E. σε Πολωνία 1995, Πορτογαλία 1999, Γαλλία 2001, Βραζιλία 2003, Νέα Ζηλανδία 2007, με χάλκινο και ασημένιο μετάλλιο.
Αλλά και με τους δύο βαθμούς μας στην Παγκόσμια κατάταξη δύο φορές το 1995 και το 1997, μαζί με μια πρώτη θέση σε αγώνα του Πανευρωπαικού πρωταθλήματος το 1998, κερδίζοντας μάλιστα τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και καλό μου φίλο τον Mario Rinaldi, η οδήγηση αγωνιστικών εντούρο μοτοσικλετών, ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι, πάντα στο αίμα μας.
Με δεδομένο αυτό το πάθος σας παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την δίχρονη Beta 200 RR του 2023.

Το Ιταλικό εργοστάσιο με τους 7 Παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό του, παράλληλα με την συνεργασία στην εξέλιξη όλων των μοντέλων για το 2023 με τους εργοστασιακούς του αναβάτες Steve Holcombe και Brad Freeman, προχώρησε στην κατασκευή ακόμα πιο φιλικών μοτοσικλετών με μια σειρά αναβαθμίσεων για ευκολότερη χρήση.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Την συγκεκριμένη δίχρονη Beta 200 RR του 2023 την παραλάβαμε κατόπιν επαφών με τον ένα εκ των δύο αντιπροσώπων στην Ελλάδα της αντιπροσωπείας Fuoristrada Γιώργο Ποντίκη.


Με την πρώτη ματιά βλέπεις πόσο σε ευθεία γραμμή είναι η μαύρη σέλα της ξεκινώντας από το πίσω φτερό μέχρι την τάπα του ρεζερβουάρ, για ακόμα πιο εύκολη μετακίνηση επάνω της, του αναβάτη.
Το άλλο που σου προκαλεί έντονα το βλέμμα είναι το φλούο κατακόκκινο χρώμα της από το σκελετό της μέχρι τα πλαστικά της.
Ο σκελετός της μια και αναφερθήκαμε σε αυτόν είναι κατασκευασμένος από χρωμιομολυβδενιούχο χάλυβα για μεγαλύτερη αντοχή και είναι κλειστός σωληνωτός.

Με συνοπτικές διαδικασίες βρισκόμαστε στο “βουνό μας” με το φορτηγό της VOM, που δεν είναι άλλο από αυτό της Πεντέλης και άμεσα ξεκίνησε η εξόρμηση μας με την ελαφριά σε αίσθηση Ιταλίδα.
Παίρνει μπροστά πάρα πολύ εύκολα, με το πάτημα του μπουτόν της μίζας, κουμπώνουμε ταχύτητα στο κιβώτιο και η περιπέτεια ξεκινά με μια όμορφη συμβίωση στο χώμα.

Αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ φιλική, με ροπάτο και γραμμικό κινητήρα που αγγίζει τους 32 ίππους.
Νούμερο που θα βοηθήσει τόσο τους αρχάριους αναβάτες αφού δεν θα τους τρομάξει, αλλά και τους πιο έμπειρους, που θέλουν κάτι ελαφρύ και εύχρηστο παίζοντας στο βουνό με αξιώσεις.
Αυτό που μας άρεσε ακόμη περισσότερο ήταν το σετ απ των αναρτήσεων της. Από την εποχή των αγώνων μου, είχα καταλάβει και υιοθετήσει μαλακές αναρτήσεις με προοδευτικότητα στη συμπίεση και την επαναφορά τους.
Μπορεί τα χρόνια να πέρασαν αλλά το εντούρο με τη μορφή που έχει με τις πολλές ώρες στο βουνό ή στους αγώνες, αυτό το σετέρισμα στις αναρτήσεις σε βοηθά να βγάλεις εις πέρας την όποια οδηγική πρόκληση.
Στη συγκεκριμένη beta της δοκιμής μας στην εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί πιρούνι της ZF 48 χιλ. με καινούργια εσωτερικά σε σχεδίαση και κατασκευή για πιο γραμμική απόδοση σε όλη τη διαδρομή των 295 χιλ. με πλήρεις ρυθμίσεις.
Αντίστοιχα και στο πίσω μονό αμορτισέρ της ZF που διαθέτει και αυτό πλήρεις ρυθμίσεις σε συμπίεση και επαναφορά με 290 χιλ, διαδρομής το βρίσκουμε να εδράζει με μοχλικό σύστημα στο αλουμινένιο και ελαφρύ της ψαλίδι.

Περνώντας στους τροχούς έχουμε κλασσικά 21´´ μπροστά με 18″ πίσω, φορούν οικολογικά λάστιχα της MAXXIS, ενώ στα φρένα η ιαπωνική εταιρεία της Nissin με τις αντίστοιχες τρόμπες φρένου και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης, έρχονται να ολοκληρώσουν το σύνολο.

Οδηγικά το απολαύσαμε το 200 άρι, και θα σας εξηγήσω γιατί. Περάσαμε σχεδόν από όλα τα παλιά μας λημέρια με τη μισή προσπάθεια.
Σκαρφάλωσε με ιδιαίτερη ευκολία παντού όπου της ζητήσαμε χωρίς κανένα δισταγμό. Από δύσκολα μονοπάτια μέχρι ανοικτά κομμάτια αλλά και σε δασικούς δρόμους.

Είναι σταθερή και ευέλικτη.
Μας άρεσε που διαθέτει δύο χάρτες ανάφλεξης στον στάνταρτ εξοπλισμό της, γεγονός που βοηθά στο άπλωμα της δύναμης του κινητήρα της, με πιο ομοιομορφία σε όλη την κλίμακα των στροφών του, διαλέγοντας αντίστοιχα είτε σε βρεγμένο ή σε στεγνό τεραίν.
Η μεσαία beta είναι προσεγμένη σε πολλά σημεία της όπως για παράδειγμα οι πλάκες του πιρουνιού που έχουν κατεργασία σε CNC.
Τα πλαστικά των ψυγείων της έχουν διαφορετικό σχήμα από τα προηγούμενα μοντέλα του 22″και τώρα έχουν πιο στενή μορφή, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία στο χειρισμό της. Αντίστοιχα έχουν προσεχθεί και τα κέντρα των τροχών της, που είναι και αυτά factory.
Ένα ακόμη αβαντάζ είναι ότι διαθέτει ξεχωριστό δοχείο για το λάδι μίξης του κινητήρα (δύο χρόνοι είναι αυτοί βλέπετε), που πλέον το στέλνει αυτόματα στον στοφαλοθάλαμο, χωρίς να χρειάζεται καμιά ταλαιπωρία με μπετόνια σε βενζινάδικα κλπ.

Η κατανάλωση της αν και δίχρονη κρίνεται ικανοποιητική, ενώ με το ρεζερβουάρ των 9,5 λίτρων έχει αυτονομία για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα, ανάλογα το πόσο στοπάρει ο αναβάτης της το δεξιό του καρπό, αυτόν του γκαζιού στο full open…..!
Το fat bear τιμόνι της με την ίσια του μορφή μας άρεσε πολύ στην οδήγηση μας, ενώ οι στάνταρτ χούφτες της, αντίστοιχα στις μανέτες φρένου και συμπλέκτη βοηθούν στην αποφυγή των θάμνων, κλαριών από δέντρα και άλλων στατικών εμποδίων.
Κλείνοντας αυτή τη νέα παρουσίαση για κάποιον που θέλει να αποκτήσει τη νέα ΒΕΤΑ 200 2T του 23 περνώντας όμορφα στο βουνό, αρκεί να καταβάλει το τίμημα των 9.100 ευρώ και θα τον συντροφεύει απροβλημάτιστα σε μονοπάτια και πλαγιές. Αν έχει και παρέα ακόμη καλύτερα για περισσότερη ασφάλεια. Β.Ο.