H VOM είχε την χαρά και την τιμή να δοκιμάσει την DUCATI MULTISTRADA V4 GRAND TOUR στον ποδηλατικό αγώνα του L’ ETAPE GREECE, στην ευρύτερη περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας.
Με την αμέριστη υποστήριξη της DUCATI HELLAS η VOM ύστερα από πρόσκληση του Βλαδίμηρου Πέτσα τεχνικού διευθυντή ποδηλασίας, συμμετείχε στον ιδιαίτερο και απαιτητικό αγώνα του γύρου Γαλλίας (Tour de France) στην Ελλάδα (L’ ETAPE GREECE) με την ιδιότητα του Moto Marshall.
Σύμμαχο του σε αυτή τη νέα πρόκληση αυτή τη φορά, ο Βασίλης είχε την ναυαρχίδα της DUCATI στις On-Off μοτοσικλέτες που δεν είναι άλλη από την MULTISTRADA V4 S GRAND TOUR.
Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είναι η τελευταία πρόταση της DUCATI μετά το λανσάρισμα στην αγορά από Γερμανικό οίκο της GS 1300.
Οι Ιταλοί μηχανικοί άλλαξαν κάποια σημεία από την προηγούμενη V4 έκδοση RALLY, που είχαμε οδηγήσει πέρυσι, εφοδιάζοντας την GRAND TOUR με νέους τροχούς με καινούργιες χυτές ζάντες από ελαφρύ κράμα μετάλλου, με διάμετρο 19 ίντσες μπροστά και 17″ πίσω.
Οι τροχοί της φορούν επάνω τους τα ελαστικά της Pirelli SCORPION TRAIL II με διαστάσεις 170/60/17 και 120/70/19 αντίστοιχα.
Μία ακόμη αλλαγή ήρθε στον ειδικό νέο χρωματισμό της V4 S με το νέο ασημί χρώμα που είναι βαμμένο το ρεζερβουάρ της με τα ολοκαίνουργια αυτοκόλλητα σε μαύρο και κόκκινο επάνω του.

Παραλάβαμε την ολοκαίνουργια DUCATI MULTISTRADA V4S GRAND TOUR με 1000 χιλιόμετρα στο κοντέρ της από το φιλόξενο κατάστημα της Καλλιρόης της Ελληνικής αντιπροσωπείας και ετοιμαστήκαμε για το ταξίδι μας στην Δυτική Πελλοπόνησο.
Ξεκινήσαμε με δυτική πορεία μέσω της Ολυμπίας Οδού, μια ημέρα πριν τον αγώνα με προορισμό την βάση του L’ETAPE GREECE την Αρχαία Ολυμπία. Την επόμενη ημέρα θα οδηγούσαμε στην κεντρική Πελοπόννησο, μέσα σε μια πανέμορφη και απαιτητική διαδρομή με εκκίνηση και τερματισμό την κοιτίδα των Ολυμπιακών αγώνων την Αρχαία Ολυμπία.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε νωρίς το πρωί με μια θερμοκρασία ιδανική και με πολύ καλό καιρό, δείχνοντας η ψηφιακή οθόνη της GRAND TOUR 23 βαθμούς Κελσίου.
Απολαμβάνω την φυσική ομορφιά του τοπίου με τη θάλασσα στα αριστερά μου μετά την Ελευσίνα, οδηγώντας σβέλτα.
Όλα είναι ιδανικά έχουμε μια καλή ροή και τα χιλιόμετρα της διαδρομής κυλάνε απροβλημάτιστα. Έχεις μια μοναδική αίσθηση επάνω στη DUCATI MULTISTRADA V4 GRAND TOUR. Είναι άνετη έχει όση δύναμη χρειάζεσαι για μια γρήγορη προσπέραση σε μικρό χρόνο, καλή προστασία από τον αέρα με μια ιδανική θέση οδήγησης. Αυτό που πάντα μας προβληματίζει στις εθνικές οδούς είναι ότι τα περισσότερα οχήματα κινούνται πάντα στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Γεγονός που μας έκανε να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας με αλλεπάλληλα σινιάλα στα φώτα. Φτάνοντας στα δεύτερα σε σειρά διόδια επί της Εθνικής οδού πριν τα διυλιστήρια της Κορίνθου κινούμε δεξιά βλέποντας από τους καθρέπτες μου στο βάθος μια άλλη μοτοσικλέτα που έρχεται απειλητικά επάνω μου. Είμαι πάντα ψύχραιμος δεν κλείνω τη γραμμή μου μένω σταθερός σε ευθεία πορεία και περιμένω να δω την αντίδραση του άλλου αναβάτη.
Ενώ με πλησιάζει, ταυτόχρονα με ειδοποιεί το ραντάρ της V4 ανάβοντας πορτοκαλί ένδειξη ασφαλείας στον δεξιό της καθρέπτη επάνω δεξιά. Περιμένω να δω τι τελικά θα κάνει (αν και ήμουν σίγουρος για την εξέλιξη) και κλασσικά με περνάει από δεξιά και αμέσως κινείται αριστερά για να μπει σε ένα σταθμό διοδίων. Εγώ συνεχίζω με πλήρη έλεγχο στις κινήσεις μου και μένω δεξιά.

Πληρώνω το αντίτιμο που μου αναλογεί, βλέπω μπροστά μου ότι ο άλλος αναβάτης φεύγει πιο γρήγορα με δύναμη και φορτώνει χιλιόμετρα στο κοντέρ του.
Με πιάνουν τα γέλια μέσα από το ARAI RX 7V κράνος μου, βάζω πρώτη στο κιβώτιο και ανάβοντας το πράσινο από τα διόδια ξεχύνομαι με γρήγορη ροή.
Με το διπλής διαδρομής quick sifter που είναι εφοδιασμένη η MULTISTRADA V4 S GRAND TOUR αλλάζω σε χρόνο dt τις υπόλοιπες πέντε ταχύτητες από το εξάρι κιβώτιο μέχρι την έκτη.
Οι αλλαγές είναι ιδανικές με το στροφόμετρο να ανεβαίνει αβίαστα στις 10.000 σ.α.λ. λίγο πριν το κόκκινο, τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν και αυτά με εκρηκτικό ρυθμό, η εισαγωγή του αέρα μέσα στον V4 κινητήρα να εισρέει δημιουργώντας έναν μαγικό ήχο που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος τύπου τζετ…!
Τι μαγική αίσθηση είναι αυτή που νιώθεις επάνω σε αυτή τη μοτοσικλέτα…!

 


Τα χιλιόμετρα είναι πολλά, στρίβω πολύ σταθερά στις στροφές πριν τον Ισθμό σε γρήγορη δεξιά και σε αριστερή εναλλάξ, περνάω το κανάλι από πάνω και στην ευθεία προς Κόρινθο έχω φορτώσει τόση φόρα, που τα χιλιόμετρα που έχω είναι σε τελική ταχύτητα. Maximum speed με τη V4 S …! Εκεί ψάχνεις για 7η και για 8η σχέση στο κιβώτιο για να διακτινιστείς σε άλλη διάσταση, σε άλλο πλανήτη…!
Με αυτές τις σκέψεις βλέπω μια μαύρη κουκκίδα μπροστά μου, ήταν η GS 1300 που πήγαινε και αυτή γρήγορα στην τελική της, την φτάνω και λίγο πιο κάτω αφού παίζω σινιάλο ότι έρχομαι από αριστερά, την προσπερνώ σαν σταματημένη …! Ο αναβάτης της προσπάθησε ο καημένος να φύγει μακριά μου αλλά έπαθε πανωλεθρία …! Όχι μόνο δεν κατάφερε να μου ξεφύγει αλλά μετά από λίγο με έχασε από το οπτικό του πεδίο…! Η DUCATI MULTISTRADA V4S δεν έχει αντίπαλο με αυτόν τον κινητήρα που φοράει…! Με ένα εξίσου ολοκληρωμένο πακέτο από πλαίσιο, αναρτήσεις, ηλεκτρονικά αιχμής, φορώντας ότι πιο σύγχρονο τεχνολογικά υπάρχει σήμερα για τον καλύτερο έλεγχο και την καλύτερη προστασία του αναβάτη της, είναι και όχι τυχαία η Ιταλίδα Βασίλισσα των δρόμων.
Περνάω με τον ίδιο ρυθμό τη διασταύρωση για Τρίπολη και συνεχίζω δυτικά προς Πάτρα.
Με αυτές τις ταχύτητες περιστροφής στον κινητήρα, ανάβει η ένδειξη της ρεζέρβας.
Κάνω ανεφοδιασμό στην Ακράτα και συνεχίζω ατσαλάκωτος το ταξίδι μου. Περνάω Αίγιο, Ρίο, Πάτρα με κατεύθυνση προς Πύργο.
Ο δρόμος της δυτικής Πελοποννήσου επιτέλους κατασκευάζεται για να τελειώνουν τα άπειρα τροχαία στις συνεχόμενες διασταυρώσεις του.
Οι ρυθμοί μας έχουν πέσει πλέον και παρόλο ότι κινούμαστε με 120 χιλιόμετρα ταχύτητας νιώθουμε σαν να έχουμε σταματήσει …!
Για λίγο φτάνοντας στο ύψος της Καλόγριας στρίβω δεξιά και μπαίνω από χώμα στην παραλία που έκανα προπόνηση για το Dakar στην άμμο. Αλλάζω τον χάρτη σε OFF ROAD και μπαίνω μέσα στους υδροβιότοπους. Συναντώ μόνο τετρακίνητα αυτοκινούμενα οχήματα παντός εδάφους με ξένες πινακίδες από τους τουρίστες επισκέπτες που μαγεύονται από το ειδυλλιακό τοπίο της περιοχής.
Βγάζω μερικές φωτογραφίες και χωρίς άλλη καθυστέρηση μετά τον Πύργο Ηλείας φτάνω στην Αρχαία Ολυμπία.
Είμαι ξεκούραστος και ατσαλάκωτος, συμμετέχω στην ενημέρωση κριτών και ετοιμάζω την V4 για την αγωνιστική επόμενη ημέρα. Καθαρίζω τον ανεμοθώρακα της, τοποθετώ το διακριτικό μου σήμα moto marshal και την γεμίζω με καύσιμα. Όλα έτοιμα για αύριο.
Στο briefing προκύπτει θέμα με δύο ειδικούς φωτογράφους και χειριστές drone του αγώνα, και ως διά μαγείας αναλαμβάνω δύο ρόλους για τον αγώνα. Και moto marshal και χρέη μετακίνησης του πρώτου φωτογράφου.

Ρυθμίζω ηλεκτρονικά τις αναρτήσεις για δύο άτομα και εξοπλισμό και κάνω έλεγχο της διαδρομής του αγώνα σε ειδικά σημεία.
Την επόμενη ημέρα πολύ πρωί ετοιμαστήκαμε για το διπλό ρόλο μας.
Οδηγώντας την Ducati Multistrada V4 RALLY GRAND TOUR με τον φωτογράφο Τηλέμαχο πίσω μας, κινηθήκαμε μέσα σε απίστευτης φυσικής ομορφιάς τοπία της διαδρομής, τραβώντας όλα τα βλέμματα.
Είναι τόσο εντυπωσιακή και επιβλητική η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, που όλη την ημέρα ακούγαμε διάφορα σχόλια θαυμασμού από τους συμμετέχοντες. Παρόλο την μεγάλη καταπόνηση του σώματος τους, με το που μας ένιωθαν διακριτικά δίπλα τους, άλλαζε η ψυχολογία τους και αναπτερωνόταν το ηθικό τους. Τα νέα χρώματα της Ducati Multistrada V4 GRAND TOUR μαζί με τον ήχο της διεγείρουν τις αισθήσεις τόσο του αναβάτη της, όσο και σε αυτούς που την παρακολουθούν εν κινήσει.
Γεγονός κάθε άλλο παρά τυχαίο, αφού η GRAND TOUR V4 S είναι μια μοτοσικλέτα επίτευγμα της μηχανολογίας από όποια πλευρά και αν την δεις, εφοδιασμένη με καλούδια όπως cornering ABS, Wheelie control, Traction control και με Riding modes όπως enduro, sport, touring, Urban.
Με έναν ολοκαίνουργιο σε σχεδίαση και διάταξη V κινητήρα, (χωρίς το θρυλικό σύστημα desmo για την κίνηση των βαλβίδων), με τέσσερεις κυλίνδρους, με ηλεκτρονικά συστήματα κατευθείαν από το MOTO GP, με τεχνολογικές καινοτομίες σε ότι αφορά την ασφάλεια του συνόλου αναβάτη-μοτοσικλέτας , είναι ότι πιο κορυφαίο υπάρχει σήμερα στην αγορά, αποτελώντας εγγύηση δύναμης, σιγουριάς, σταθερότητας, λειτουργίας.
Πάνω στη σέλα της, οδηγώντας τη V4 GRAND TOUR κουμπώνεις πίσω από το ρεζερβουάρ της. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα της απομακρύνει τον αέρα, η πολύ ευκρινής TFT έγχρωμη ηλεκτρονική οθόνη της των 6.5″, σου παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι και ο ευτυχής αναβάτης της απλά διαχειρίζεται μια δύναμη από τον κινητήρα της, που αγγίζει τους 170 ίππους.
Ένα νούμερο καθόλου ευκαταφρόνητο, που ανεβάζει την αδρεναλίνη σου όταν ο δεξιός καρπός δώσει εντολή για γρήγορη επιτάχυνση.
Οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν αστραπιαία και η V4 μεταμορφώνετε σε πύραυλο εδάφους αέρος. Ειδικά με το συνδυασμό του quick shifter των δύο δρόμων που είναι εφοδιασμένη, οι αλλαγές ταχυτήτων είναι τόσο γρήγορες που κυριολεκτικά σε εκτοξεύουν πάνω σε οποιοδήποτε έδαφος.


Ακόμα και αν χρειαστεί να κινηθείς σε χωμάτινη επιφάνεια, αρκεί να επιλέξεις το πρόγραμμα χαρτογράφησης enduro και η V4 multistrada Rally μπορεί να κινηθεί εξίσου άνετα στο χώμα. Εκεί η ιπποδύναμη της ρυθμίζετε ηλεκτρονικά στα 114 άλογα ώστε να διαχειρίζεσαι το σύνολο της με αρμονία. Οι χυτές νέες ζάντες της βοηθούν τα μέγιστα για αυτό.
Εκεί όμως που παίρνει ένα ακόμη άριστα, είναι ο τρόπος που στρίβει στο δρόμο με χαρακτηριστική άνεση. Νομίζεις ότι είσαι βιδωμένος σε μια super bike του Ιταλικού εργοστασίου της DUCATI και το μόνο που πρέπει να κάνεις σαν αναβάτης, είναι να δώσεις την εντολή που θέλεις η V4 S GRAND TOUR να εκτελέσει.
Τα υπόλοιπα τα κάνει όλα μόνη της και εσύ απλά απολαμβάνεις το στρίψιμο και την διαδρομή που επιλέγεις να κινηθείς. Οι ηλεκτρονικές της αναρτήσεις συμβάλουν και αυτές τα μέγιστα σε άνεση και ασφάλεια.
Ειδικά μετά τις 4.500 σ.α.λ. μπορείς να προσθέτεις και ένα μαγικό ήχο στα αυτιά σου από τον V4 S κινητήρα της.
Τα 240 κιλά της στεγνή, 260+ γεμάτη δεν είναι λίγα αλλά μόλις ξεκινήσεις την κύλιση της χάνονται.
Για την επιβράδυνση του συνόλου οι Ιταλοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει μπροστά δύο δίσκους 330 χιλ. σε ακτινική διάταξη με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, όπου σε συνδυασμό με το πίσω δίσκο των 265 χιλ. ακινητοποιούν τη μοτοσικλέτα ιδανικά και στιβαρά.
Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που μπορεί να εξοπλιστεί με τρεις αλουμινένιες βαλίτσες, θερμαινόμενα γκρίπ, θερμαινόμενη σέλα κ.α. ώστε να κάνεις αν θέλεις ακόμη και το γύρο του κόσμου.
Με την Ducati Multistrada V4 GRAND TOUR απλά μπορείς να εκτελέσεις όποια οδηγική επιθυμία έχεις, με χαρακτηριστική άνεση και σιγουριά σε οποιοδήποτε έδαφος.
Καλύπτοντας όλον τον αγώνα με πολλά μπρος πίσω για να βοηθήσουμε και το έργο του φωτογράφου μας διανύσαμε διπλάσια απόσταση από τους υπόλοιπους κριτές και ποδηλάτες.
Ο Τηλέμαχος κλείνοντας τον αγώνα μου εκμυστηρεύθηκε: είχα πολύ άγχος πριν ξεκινήσουμε γιατί δεν ήξερα πως θα τα καταφέρω να καλύψω τον αγώνα σε δύο τροχούς. Χάρη σε εσένα και στη μοτοσικλέτα που με ανέβασες ενώ είμαι 110 κιλά, εκτός τον εξοπλισμό που κουβαλήσαμε, έκανα όλη την επίπονη δουλειά μου και μπόρεσα να βγάλω εις πέρας όλο αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Βασίλη μου είπε.
Του απάντησα ότι είχαμε και κορυφαία μοτοσικλέτα.


Ναι μου απάντησε και συμπλήρωσε: τι άνεση ήταν αυτή που είχε; Τι αλλαγές ταχυτήτων ήταν αυτές που έκανες …; Πως στρίβαμε έτσι …;
Του εξήγησα πως λειτουργούν τα συστήματα της GRAND TOUR και πως μας συμπλήρωσε στο έργο μας.
Θα σου κάνω ένα βίντεο το απόγευμα μετά τις απονομές μου είπε από όλο τον αγώνα μόνο σε παρακαλώ θέλω να σου πάρω μια συνέντευξη να μου πεις δυό λόγια.
Γεγονός που έγινε και θα το δείτε μόλις ετοιμαστεί.
Προσωπικά μετά πήγα με την DUCATI δίπλα από τον Αρχαίο Στίβο περιμετρικά της Αρχαίας Ολυμπίας. Έβγαλα μερικές φωτογραφίες, σκέφτηκα τους αγώνες, την εκεχυρεία που γινόταν και σταματούσαν οι πόλεμοι κατά την περίοδο των αγώνων. Πόσο σημαντικό θα ήταν στο σήμερα να σταμάταγαν όλες οι πολεμικές εχθροπραξίες αναρωτήθηκα. Μετά σκέφτηκα τις Ολυμπιακές αρματοδρομίες πριν 2.000 χρόνια που πρόσθεσαν οι Ρωμαίοι στους αγώνες, τα Ολυμπιακά κλασσικά αγωνίσματα που γίνονται και σήμερα και όλα αυτά που τιμούσαν τον Δία στους Αγώνες.
Μεταφέρθηκα σε άλλη εποχή μέσα από αυτό το μοναδικό τοπία.


Γυρνώντας με τη μοναδική MULTISTRADA V4 S GRAND TOUR μπροστά από την πύλη του Αρχαίου Στίβου, βλέπω έναν πούλμαν της Πολεμικής μας Αεροπορίας του Σχολείου Όπλων Τακτικής. Είναι η εποχή της Αεροπορικής άσκησης Ηνίοχος 2024 με συμμετοχές από το εξωτερικό. Σταματάω δίπλα από τον ιπτάμενο αξιωματικό, τον χαιρετώ, του αναφέρω ποιος είμαι και ρωτάω για ένα φίλο μου εκπαιδευτή στα F-16, αν είναι εκεί. Εδώ είναι μου απαντά. Πέφτουν τα τηλέφωνα και βρισκόμαστε να συνομιλώ με κέντρο την Ducati με κορυφαίους αεροπόρους της Π.Α.
Μαζί με τους Άριστους Ιπτάμενους χειριστές μας όπως Αποστόλου, Ανδρουλάκη, Ψάλτη και άλλα εξαιρετικά παιδιά. Όλοι τους Λεβέντες μαχητές, πιάνουμε μια όμορφη συνομιλία. Απαντώ στις ερωτήσεις τους για τη Grand Tour και ο Ψάλτης θέλει να την οδηγήσει. Του τη παραχωρώ με πολύ χαρά.
Πήγαμε μετά για ένα σύντομο καφέ με briefing για όλα τα θέματα. Κλείνοντας μου λένε Βασίλη σε περιμένουμε στην Μοίρα. Έχω στο μυαλό μου διάφορα τους λέω και χαιρετηθήκαμε.
Για να κλείσουμε αυτή τη διαφορετική δοκιμή έκανα ένα ντους, έμεινα στην απονομή, τελειώσαμε με τη συνέντευξη στον Τηλέμαχο και ξεκίνησα την επιστροφή μου από τον ίδιο δρόμο που πήγα στην Αρχαία Ολυμπία.
Λίγο πριν δύσει ο ήλιος ήμουν ξανά επάνω στη σέλα της DUCATI MULTISTRADA V4 GRAND TOUR προς Αθήνα.
Τα φώτα της πολύ δυνατά με βοήθησαν πολύ στο γεμάτο έργα και χωρίς φωτεινή σήμανση παλιά εθνική Πύργου Πάτρας. Μετά το Ρίο όμως στην Ιόνια Οδό όλα άλλαξαν προς το καλύτερο. Πολύ γρήγορα και ατσαλάκωτα έφτασα στην Ελευσίνα. Στην μεγάλη κατηφόρα πριν τα διόδια ο μεγάλος πύργος των διυλιστηρίων με τα κόκκινα φώτα του, ήταν σαν πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που με καθοδηγούσε για προσγείωση στη βάση μου.

Σαν μαχητικό που ήταν όλη την ημέρα στον αέρα, έτσι και εμείς ολοκληρώσαμε μια δύσκολη και πολύ ειδική μια άκρως τεχνική αποστολή επιτρέψτε μου να πω. Ήταν μια γεμάτη ημέρα που με σύμμαχο την νέα MULTISTRADA GRAND TOUR βγάλαμε εις πέρας όλες τις προκλήσεις που μας παρουσιάστηκαν. Και ήταν πολλές, πιστέψτε με…!
Με κόστος αγοράς τα 30.000 ευρώ, συντήρηση κινητήρα κάθε 60.000 χλμ. για ρύθμιση βαλβίδων, 15.000 χλμ. για αλλαγή λαδιών και τέσσερα (4) χρόνια εγγύηση, η DUCATI MULTISTRADA V4 S GRAND TOUR είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε πρόκληση της ζητήσεις! Όπως ακριβώς και ένας αγώνας του L’ ETAPE GREECE ή ότι άλλο βρεθεί στις ρόδες της, για αυτό και τη συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει να την αποκτήσει και να συμβιώσει μαζί της! Βασίλης Ορφανός