Αυτή την φορά η περιπέτειά μας ξεκίνησε , όταν η VOM έλαβε πρόσκληση από την Πολεμική Αεροπορία στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην Σούδα για μια ομιλία μας, αναφορικά με την ασφαλή οδήγηση μοτοσυκλέτας.
Λαμβάνοντας υπόψη την αγάπη πολλών ιπτάμενων & τεχνικών για τους δύο τροχούς, μέλημά μας ήταν να μας συντροφεύει μία μοτοσυκλέτα κόσμημα, τόσο σε ομορφιά & σχεδίαση, όσο και στην κατασκευή & τεχνολογία.
Μέσα στον καταιγισμό των σκέψεων για την κατάλληλη επιλογή, αναδύθηκε η εικόνα της ναυαρχίδας της DUCATI STREET FIGHTER V4.
Άλλωστε στην φωλιά των αναβαθμισμένων F-16 Viper της 340 & 343 Μοίρας, ανάμεσα στους Έλληνες μαχητές μας με τα Ελληνικά Γεράκια, μόνο με αυτήν την παγκόσμια πρωταθλήτρια και κορυφαία Μοτοσυκλέτα, θέλαμε να παραβρεθούμε.
Ωστόσο, πέραν της ομιλίας μας, υπήρχε στην σκέψη μας η πραγματοποίηση ενός ειδικού ταξιδιωτικού στα Λευκά Όρη. Ένα οδοιπορικό παρέα με την DUCATI στη νότια Κρήτη.
Σκοπός μας να καταγράψουμε στο σήμερα μία ιστορική διαδρομή, μία αληθινή πορεία των συμμαχικών δυνάμεων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, των μαχητών Αγγλίας, Αυστραλίας & Ν. Ζηλανδίας.
Το αίτημά μας για την παρουσίαση – ταξιδιωτικό έγινε άμεσα δεκτό από την Ελληνική Αντιπροσωπεία της DUCATI κι έτσι ξεκινά η δοκιμή μας….
Μια πρώτη ματιά στην μοτοσυκλέτα αρκεί να σου ξυπνήσει το πάθος για οδήγηση. Το έντονο κόκκινο χρώμα της, η πρωτοποριακή σχεδίαση, ο V4 κινητήρας της, τα κορυφαία περιφερειακά που οι Ιταλοί μηχανικοί την έχουν εξοπλίσει, κάνουν την DUCATI V4 STREET FIGHTER, έργο μοντέρνας τέχνης. Άνετα θα την τοποθετούσες στο σαλόνι του σπιτιού σου!!!
Παρατηρώντας την όμως προσεκτικά, κατανοείς γιατί η DUCATI κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταχύτητας.
Με έναν κινητήρα, αληθινό διαμάντι, τετράχρονο, τετρακύλινδρο σε V4 διάταξη 90 μοιρών με 1.103 κ.εκ., που αποδίδει 208 Hp στις 10.750 σ.α.λ. και με ροπή στα 123 Nm στις 11.500 σ.α.λ. σε ένα σύνολο βάρους 178 Kg στεγνή.
Τι συμβαίνει όμως στην πράξη; Πως διαχειρίζεσαι αυτή την φοβερή αναλογία κιλών / ίππο; Θα εξηγήσουμε παρακάτω….
Γυρίζοντας το κλειδί του διακόπτη στην θέση On, αμέσως ακούς την τρόμπα βενζίνης να στέλνει το καύσιμο στα δύο μπεκ ανά κύλινδρο και ταυτόχρονα βλέπεις την έγχρωμη TFT οθόνη των 5 ιντσών. Εκτός από την επιλογή χρήσης σε πίστα ή δρόμο, σου δίνει όλες τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεσαι. Παραλείπει όμως μία. Αυτή της ποσότητας βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ σου. Αντ’ αυτού, υπάρχει μία φωτεινή κίτρινη λυχνία, που ενεργοποιείται μόλις μπεις στην ρεζέρβα.
Όλα έτοιμα!!! Πατάμε το μπουτόν της μίζας και άμεσα έρχεται ο V4 κινητήρας εν ζωή με ένα μπάσο ήχο, σκέτο χάδι στα αυτιά σου.
Αφήνουμε να δουλέψει λίγο, πρεσσάροντας την μανέτα του συμπλέκτη μερικές φορές. Βάζουμε πρώτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και κινούμαστε στον δρόμο.
Η θέση οδήγησης της γυμνής από ανεμοθώρακα STREET FIGHTER είναι τέτοιου ύψους, που το σώμα σου αγκαλιάζει την μοτοσυκλέτα. Οι γωνίες των καρπών σου στο μεγάλης διαμέτρου τιμόνι της, είναι σε ευθεία κι έρχονται και κουμπώνουν αβίαστα πάνω από τα χειριστήρια. Όσο άνετα είναι τα χέρια του χειριστή της, άλλο τόσο άνετα είναι τα πόδια του, που έρχονται κι εφάπτονται ιδανικά αριστερά και δεξιά στο ντεπόζιτο καυσίμου.
Κάθεσαι πολύ άνετα επάνω της με μοναδικό σου μέλημα, ποια διαδρομή θα ακολουθήσεις, ώστε να αυξήσεις την ευχαρίστησή σου στο έπακρο, από αυτή την μαγική συνύπαρξη αναβάτη και της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας.
Οδηγώντας την, αυτό που σε εξιτάρει, εκτός από την δύναμη και την ροπή της, είναι η ευκολία που αλλάζουν οι ταχύτητες με την χρήση του ηλεκτρονικού shifter (Ducati quick shift) δύο δρόμων,που είναι εφοδιασμένη.
Άσχετα με το πόσες στροφές έχεις στον κινητήρα, με ανοιχτό το γκάζι, αρκεί απλά να μετακινήσεις τον λεβιέ των ταχυτήτων στο αριστερό σου πόδι κι ως δια μαγείας οι 6 σχέσεις του κιβωτίου αλλάζουν άμεσα κι εύκολα, χωρίς να χάνεις χρόνο. Ό,τι συμβαίνει στο ανέβασμα των ταχυτήτων, μπορείς να το κάνεις και στο κατέβασμα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Συνεπώς, η χρήση της μανέτας του συμπλέκτη περιορίζεται στην εκκίνηση κι ακινητοποίηση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας, κι αυτό πιστέψτε μας είναι ιδανική συνθήκη. Είναι τόσο απόλυτα ακριβείς οι αλλαγές των ταχυτήτων με μια απαλή “βουτυρένια” αίσθηση στο κιβώτιο, που εκτός από άκρως λειτουργικό είναι απίστευτα αποτελεσματικό για την οδήγησή της.
Φτάνοντας στο λιμάνι του Πειραιά για να ξεκινήσει το ταξίδι μας, οι ερωτήσεις και τα θαυμαστικά σχόλια από το προσωπικό του πλοίου, έπεφταν βροχή για την DUCATI V4 STREET FIGHTER. Μα και στην Σούδα, όταν φτάσαμε στην 115 Πτέρυγα Μάχης, η κατακόκκινη Ducati, μαγνήτισε κυριολεκτικά τα βλέμματα όλων. Οι ομιλίες μας στην λέσχη αξιωματικών στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, έχοντας την DUCATI V4 STREET FIGHTER να κοσμεί τον χώρο.
Μετά το πέρας της ομιλίας επισκεφτήκαμε τις Μοίρες 340 & 343. Οι αεροπόροι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά την μοτοσυκλέτα και να θέσουν τις ερωτήσεις τους.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι έχουμε άριστες σχέσεις και με τις δύο Μοίρες, εξαιτίας της ειδικής πτήσης μας το 2007 με F-16 block 52+, τιμής ένεκεν στην νίκη μας στο Rally Dakar στα 400 κ.εκ.
Συγκρίνοντας & αναλύοντας την απίστευτη εμπειρία πτήσης με μαχητικό αεροσκάφος, σε σχέση με την οδήγηση αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, πιστέψτε με, είναι πολλά τα κοινά σημεία.
Όπως ακριβώς οι κινήσεις σε μια πτήση απαιτούν λεπτούς χειρισμούς, ανάλογα με την άσκηση που καλείσαι να εκτελέσεις με απόλυτη ακρίβεια κινούμενος σε 3σδιάστατο χώρο με υπερηχητικές ταχύτητες, έτσι και στην οδήγηση με την DUCATI V4 STREET FIGHTER. Με μία όμως διαφορά. Με την πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου, που σου προσφέρει, μπορείς να τιθασεύσεις αυτήν την μοτοσυκλέτα με άνεση και ασφάλεια.
Και ποια είναι αυτά τα συστήματα οδηγικής ασφάλειας που “φοράει” η DUCATI, με το πιο εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων αιχμής, προερχόμενο από το PANIGALE V4;
DUCATI TRACTION CONTROL EVO2, DUCATI WHEELIE CONTROL EVO, DUCATI SLIDE CONTROL, ABS CORNERING EVO, DUCATI POWER LAUNCH, DUCATI QUICK SHIFT 2 Δρόμων EVO 2 και τελευταίο το ENGINE BRAKE CONTROL.
Σ’ αυτόν τον τομέα πρωταρχικό ρόλο παίζει η κεντρική μονάδα IMU6 αξόνων, που προσδιορίζει με απόλυτη ακρίβεια την θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο.
Παρατηρώντας την μοτοσυκλέτα αριστερά και δεξιά της, στα μπροστινά της πλαϊνά τμήματα και κάτω από το ρεζερβουάρ, υπάρχουν τοποθετημένα κάποια αεροδυναμικά βοηθήματα, προερχόμενα από τους αγώνες του Moto GP, σχεδιασμένα από τους αεροδυναμιστές της DUCATI CORSA.
Η DUCATI δηλώνει, πως τα αεροδυναμικά αυτά φτερά παίζουν ουσιαστικό ρόλο στη γυμνή της μορφή, φορτίζοντας τον εμπρός τροχό με μία δύναμη 28 κιλών προς το έδαφος, στα 280 χιλιόμετρα ταχύτητας, ψύχοντας ταυτόχρονα περισσότερο,τα ψυγεία νερού και λαδιού.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε, ότι με τέτοια ιπποδύναμη είναι εφικτή μία τέτοια ταχύτητα με μια μεγάλη και ουσιαστική διευκρίνιση. Όση μεγάλη ιπποδύναμη κι αν έχει ένα όχημα, εν προκειμένω, μία μοτοσυκλέτα, μετά τα 300 χιλιόμετρα την ώρα, έχεις να αντιμετωπίσεις έναν αόρατο τοίχο μπροστά σου, που δεν είναι άλλος από τον αέρα που η αντίστασή του, σε εμποδίζει στην κίνησή σου σε τόσο υψηλές ταχύτητες.
Η επόμενη μέρα στο νησί, μας βρίσκει με βροχερό καιρό αλλά με προσήλωση στον αρχικό μας στόχο, που δεν ήταν άλλος, από το να οδηγήσουμε προς την νότια πλευρά της Κρήτης, προς τον Όρμο των Σφακίων.
Για όσους γνωρίζετε το νησί, σε αυτήν την καταπληκτική διαδρομή, αρχικά κινείσαι ανηφορικά στην Ε.Ο. Βρυσών – Χώρας Σφακίων μέσα από το φαράγγι του Ίμπρου, έχοντας δεξιά τον Εθνικό Δρυμό των Λευκών Ορέων, ενώ μετά το οροπέδιο της Ασκύφου, αρχίζουν οι κατηφορικές φουρκέτες με θέα το Λιβυκό πέλαγος με το νησί της Γαύδου και της Γαυδοπούλας.
Ο αγαπητός μας φίλος Αντισμήναρχος (Ι) Παναγιώτης Αποστόλου, άριστος χειριστής F-16 και λάτρης των δύο τροχών, έχοντας στην κατοχή του μία CBR 1000 RR κι αρκετούς γύρους στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, θα μας συνόδευε μαζί με τον Λουκά Μπακαρά, Επισμηνία Μηχανικό EPG, αναβάτης κι αυτός στην παρέα μας, με την 600 TRANSALP του.
Ο Παναγιώτης ήταν σίγουςρος ότι θα μας προλάβει η βροχή, καθώς οι μετεωρολογικές προβλέψεις μας προειδοποιούσαν, όμως ένα άνοιγμα του καιρού, μας ώθησε να ξεκινήσουμε για την ιστορική αυτή διαδρομή.
Γεμίζουμε με καύσιμα, ενώ η V4 από την προηγούμενη έχει ήδη ανάψει πορτοκαλί λαμπάκι βενζίνης-ρεζέρβας. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ σε καύσιμο στο γέμισμα, μόλις και ξεπέρασε τα 11,5 lt από τα 16 στο σύνολό του. Μικρό σχετικά νούμερο, που σε κρατάει σε εγρήγορση για συχνούς ανεφοδιασμούς. Ας είναι αυτό το μόνο πρόβλημά μας και η μόνη αγωνία μας!!!
Όλοι μαζί μια παρέα, ξεκινάμε προς Ρέθυμνο από τον Ε75 Β.Ο.Α.Κ. Όσα αναφέραμε και τονίσαμε την προηγούμενη μέρα στην ομιλία μας για την οδική ασφάλεια, τα συναντήσαμε και τα εφαρμόσαμε, στον Βόρειο Οδικό Άξονα, μεγάλης επικινδυνότητας.
Κακό οδόστρωμα, πολλά σαμάρια από την κύλιση βαρέων οχημάτων, που τους θερινούς μήνες με την υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου, αυτή «σηκώνεται¨με αποτέλεσμα να δημιουργούνται, όλες αυτές οι επικίνδυνες ανωμαλίες… Μέχρι που συναντήσαμε Ι.Χ.Ε αυτοκίνητο, φορτωμένο στον ουρανό του με 3 στρώματα κρεβατιού. Αν του έφευγαν, όποιος άτυχος βρισκόταν στο κατόπι του, θα ήταν νεκρός.
Ευτυχώς, οι αναρτήσεις της V4 είναι τόσο προοδευτικές και στιβαρές, που σε συνδυασμό με το αλουμινένιο μπροστινού μέρους άκαμπτο πλαίσιό της, καταπίνουν ότι βρεθεί στον δρόμο τους, χωρίς να περνάει τίποτα στο σώμα και στα χέρια του αναβάτη της. Όσο για τον τρόπο, που βάζει την δύναμή της στον δρόμο, σου λύνει πολλές φορές προβλήματα σαν κι αυτό που προανέφερα, όταν πρέπει να προσπεράσεις πολύ γρήγορα κάποιο προπορευόμενο όχημα για την ασφάλειά σου. Κάτι που πολλές φορές χρειάστηκε να κάνουμε στην πράξη κι αποδείχθηκε σωτήριο εκ του αποτελέσματος.
Μετά από 20 χλμ. παίρνουμε την Π.Ε.Ο. Ε90 για να συναντήσουμε στην συνέχεια το χωριό Δροσιά, λίγο πριν την άνοδό μας στην Ε.Ο. Βρυσών – Χώρας Σφακίων. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι αναβαθμισμένος με πολλή καλή ποιότητα ασφάλτου, που περνάει το οροπέδιο της Ασκύφου και το φαράγγι της Ίμπρου. Στην αρχή του είναι ανηφορικός με κάθε είδους στροφές, περνώντας μέσα από ορεινά χωριά. Στην διάθεσή μας τα τρία οδηγικά προγράμματα της DUCATI: Street, Race, Sport.
Στην παρούσα φάση, διαλέγω το Street πρόγραμμα και κάθομαι πίσω από τους δύο προπορευόμενους φίλους αναβάτες. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα ο δρόμος φαρδαίνει κι έχω ήδη ζεστάνει με ελιγμούς αριστερά και δεξιά τα ελαστικά της Pirelli Diablo Rosso Corsa II, με τα οποία είναι εφοδιασμένη η V4. Ειδικά το πίσω ελαστικό η Pirelli, σχεδίασε και κατασκεύασε αποκλειστικά για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα.
Με μια 3η σχέση στο κιβώτιο κινούμενοι με ένα εύρος στροφών από τις 1.500 – 15.000, που αρχίζουν οι κόκκινες περιοχές περιστροφής, ο κινητήρας της μαχήτριας των δρόμων, είναι ασύλληπτα κορυφαίος με τον τρόπο, που μεταφέρει και μεταβιβάζει την αστείρευτη δύναμή του. Στην συνέχεια οι επιταχύνσεις μας είναι τόσο γρήγορες, που χωρίς υπερβολή σε διακτινίζουν από στροφή σε στροφή!!!
Κυριολεκτικά, δεν τελειώνει πουθενά η δύναμη του κινητήρα της DUCATI V4 STREET FIGHTER….!! Όσο το λέει η ψυχή σου, κρατάς το γκάζι της ανοιχτό και μεταφέρεσαι σε άλλη διάσταση…..!!!
Από ένα σημείο και μετά, χάνεται η επαφή του μπροστινού τροχού με το έδαφος, από την καθαρή δύναμη του V4 κι αισθανόμαστε σαν σε απογείωση μαχητικού. Εκεί είναι που ίσως χρειαστεί να ενεργοποιηθεί το σταμπιλιζατέρ του τιμονιού της Sachs, όταν αναγκαστικά κλείσεις το γκάζι και προσγειωθεί ξανά στο έδαφος ο τροχός, για την επόμενη στροφή, την οποία φτάσαμε σε χρονο dt.
Στην επόμενη ευθεία, η ταχύτητά μας συνεχίζει να αυξάνει, με την ματιά μας μακριά και είναι ακριβώς η στιγμή, που για μια ακόμη φορά ο εγκέφαλος σου δίνει εντολή (βλέποντας την κλειστή στροφή), να ενεργοποιήσεις με την δεξιά μανέτα, τα εμπρός φρένα.
Εδώ αξίζει μία εκτενής αναφορά για όσα εξοπλίζουν και «φοράει» η V4. Είναι από τα κορυφαία της Brembo, που υπάρχουν στο εμπόριο αυτή την στιγμή. Είναι πολύ δυνατά κι εξόχως προοδευτικά. Απόλυτα στον δρόμο, όπου κι αν τα χρειαστείς. Στον μπροστινό ελαφρύ τροχό των 17 ιντσών με τις 5 ακτίνες, που είναι κατασκευασμένος από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, έχουν τοποθετηθεί επάνω του οι δύο ημίπλευστοι δίσκοι των 330 mm.
Για την επιβράδυνσή τους χρησιμοποιούνται οι δύο δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo ακτινικής έδρασης monobloc Stylema, όπου είναι πάντα σε αγαστή συνεργασία με το ABS της Bosch με λειτουργία στροφής EVO. Το μπροστινό τμήμα το ολοκληρώνει η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Showa BRF διαμέτρου 43 mm με διαδρομή 120 mm αντίστοιχα. Η συγκεκριμένη ανάρτηση διαβάζει τις όποιες τυχόν ανωμαλίες του δρόμου με μία θαυμάσια απόσβεσή τους. Τα καλάμια των αναρτήσεων συγκρατούνται από δύο κορυφαίες στιβαρές πλάκες πιρουνιού, προσφέροντας μια μεγάλη ακαμψία στο μπροστινό τμήμα. Σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο και το μονόμπρατσο πίσω αλουμινένιο ψαλίδι, που εδράζει πάνω του η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της SACHS των 130mm, όλα είναι ιδανικά κι ελεγχόμενα.
Συνεχίζοντας την ανάβασή μας, ο δρόμος αρχίζει να έχει μεγαλύτερες ευθείες με πιο ανοιχτές καμπές. Οι στροφές του κινητήρα της DUCATI V4 ανεβαίνουν αστραπιαία, όπως ορίζει ο δεξιός μας καρπός και το shifter μας βοηθάει ιδανικά με την τεράστια ακρίβειά του, στις αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς να χάνεται καθόλου χρόνος στα ανεβάσματα ή κατεβάσματα. Θα επαναλάβω για μία ακόμη φορά, ότι η αίσθηση στο κιβώτιο, χωρίς την χρήση του συμπλέκτη είναι «μεταξένια». Μαζί με τον μπάσο ήχο της εξάτμισης με τις δύο εξόδους της για τα προϊόντα της καύσης του οξυγόνου από την ανάμιξη με τους υδρογονάνθρακες του καυσίμου, μέσα στους 4 θαλάμους καύσεως του V4, καταλήγεις να έχεις μία μελωδία στα αυτιά σου.
Ειδικά, αν το παρακάνεις και οι ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα ξεπεράσουν τις 10.000 σ.α.λ., τότε ακούς παράλληλα και την ροή φρέσκου αέρα, που στην κυριολεξία τον τραβάνε μέσα τους με απίστευτη ταχύτητα οι εισαγωγές των τεσσάρων κυλίνδρων, παράγοντας ένα βουητό, σαν αυτό του σεισμού…!
Τότε είναι, που από την τρομερή επιτάχυνση, νιώθεις να ξεμακραίνουν οι καρποί των χεριών σου και η πίεση στον εγκέφαλό σου, διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του!!!
Στιγμιαία αισθανόμαστε σαν τον Τάλω, τον μυθικό γίγαντα, άγρυπνο φύλακα της Κρήτης, που μπορούσε μέσα σε ελάχιστο χρόνο να μεταφερθεί από το ένα άκρο του νησιού στο άλλο, κάνοντας 3 φορές τον γύρο της Κρήτης ανά ημέρα, συντρίβοντας τον οποιοδήποτε εχθρό με πλοίο ή όποιο άλλο μέσο, απειλούσε το νησί. Ο Τάλως ήταν δημιούργημα του Ήφαιστου, δώρο προς τον βασιλιά Μίνωα.
Μ’ αυτές τις σκέψεις και μέσα σε λίγο χρόνο, έχουμε φτάσει στα πρώτα οροπέδια της Ασκύφου. Το τοπίο επιβλητικό. Ο ήλιος ζεσταίνει τις ψυχές μας και η γρήγορη βόλτα μας, εξιτάρει τις αισθήσεις μας. Πάνω στον δρόμο συναντάμε κατσίκια ελευθέρας βοσκής και κάνουμε μια στάση να να αποτυπώσουμε την στιγμή στον φακό. Εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία, για να κατεβάσουμε τα επίπεδα αδρεναλίνης στον οργανισμό μας.
Στα δεξιά μας δεσπόζει η κορυφή των Λευκών Ορέων, ενώ στα αριστερά μας το άγριο φαράγγι του Ίμπρου με τους απότομους γκρι βράχους του. Κι εμείς παίρνοντας βαθιές ανάσες,γεμίζουμε τα πνευμόνια μας με καθαρό οξυγόνο.
Επιπλέον, το V4 STREET FIGHTER της DUCATI έχει την δυνατότητα να δεχτεί το σύστημα τηλεμετρίας της Ιταλικής εταιρείας Ducati Data Analyzer, όπου σε συνεργασία με GPS, μπορεί και καταγράφει με το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα την μοτοσυκλέτας, τις στροφές του κινητήρα μαζί με την θερμοκρασία του, τον χρόνο σου, είτε κινείσαι σε πίστα, είτε στον δρόμο, καθώς και τα επίπεδα των ηλεκτρονικών της συστημάτων. Όλα αυτά τα στοιχεία, μπορεί ο προνομιούχος αναβάτης της, να τα εξετάζει, ώστε να βελτιώνει κάθε φορά τις οδηγικές του ικανότητες. Επιστήμη…!!!!
Όμως τα σύννεφα πυκνώνουν γύρω μας και πέφτουν οι πρώτες ψιχάλες. Συνεχίζουμε νότια.
Βλέπουμε την μάχη των χαμηλών σύννεφων με τους ανέμους πάνω στις κορυφές του βουνού, Εκεί που λέμε, τώρα θα βρέξει, εκεί ανοίγει και πάλι ο καιρός.
Λες και η ροή της κίνησής μας με την V4 εκεί ψηλά, είναι αυτή που με την τεράστια δύναμή της σπρώχνει και τελικά διώχνει τα απειλητικά σύννεφα από τον δρόμο μας.
Ο ήλιος λάμπει ξανά, σύμμαχός στο ταξίδι μας. Λέω «σύμμαχος» και λες και μεταφερόμαστε με χρονοκάψουλα πίσω στον χρόνο και συγκεκριμένα στο 1941.
Σ’ αυτά τα μέρη από τις 28 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου του 41, μετά την Μάχη της Κρήτης οι οπισθοφύλακες μαχητές των συμμαχικών δυνάμεων, αποτελούμενοι από στρατιώτες Αυστραλούς, Βρετανούς και Νεοζηλανδούς, πεζοπόροι, άγρυπνοι, νηστικοί κι εξαντλημένοι μετά από τις λυσσαλέες μάχες με τους Γερμανούς κατακτητές, για την υπεράσπιση του νησιού στο πλευρό των Ελλήνων, κράτησαν σε αυτά τα σημεία, ώστε να γίνει η τελική τους αποχώρηση με Αυστραλιανά και Βρετανικά πλοία από τον Όρμο των Σφακίων.
Εμείς, στην συνέχεια της ανάβασής μας μετά τα οροπέδια της Ασκύφου, συνεχίσαμε με μία εξαιρετική κατάβαση προς τον Όρμο.
Η θέα κόβει την ανάσα, ενώ η άσφαλτος με το πολύ καλό οδόστρωμα, μας απελευθερώνει οδηγικά. Αυτή η άγρια ομορφιά του τοπίου σε συνδυασμό με το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας, είναι ένας από τους ομορφότερους πίνακες ζωγραφικής, που μπορούν να δουν τα μάτια σου, ενώ παράλληλα όλες οι οδηγικές αισθήσεις στο έπακρο, σε πλυμμηρίζουν ευφορία. Κατά την κατάβαση η μοτοσυκλέτα συνεχίζει ακλόνητη. Νιώθεις απίστευτη σιγουριά κι ασφάλεια, ενώ στρίβεις με μεγάλες κλίσεις και στις κατηφορικές στροφές. Κανένα κούνημα, καμία αστάθεια, κανένα άγχος. Η μοτοσυκλέτα ξεχειλίζει από ποιότητα, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνεις την ονειρεμένη συνεργασία μεταξύ του κινητήρα και των ηλεκτρονικών συστημάτων, που βάζουν στο έδαφος τους 208 ίππους, χωρίς κανένα παρατράγουδο, χωρίς τρόμο, έναν απόλυτο κυρίαρχο έλεγχο.
Σ’ αυτό το σημείο, αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια στους μηχανικούς της DUCATI για την γεωμετρία της STREET FIGHTER, που παρέχει υποδειγματική σταθερότητα, δίχως την παραμικρή νευρικότητα. Η μοτοσυκλέτα βουτάει από στροφή σε στροφή μόνο με την σκέψη, αποπνέοντας αφάνταστη εμπιστοσύνη και σταθερότητα, δίχως την παραμικρή νευρική κίνηση. Έτσι, μπορείς να συνεχίζεις ακάθεκτος, πιέζοντάς την και να κερδίζεις απίστευτες οδηγικές στιγμές.
Κάπως έτσι κι οδηγώντας σε συνεχόμενες κατηφορικές φουρκέτες, φτάσαμε στις τελευταίες καλές ευθείες πριν τον Όρμο των Σφακίων. Ανοίγοντας το γκάζι full open, κυριολεκτικά νιώθεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε πύραυλο κι απλά προσπαθείς να κρατηθείς πάνω του!!! Η παντελής απουσία φαίρινγκ δεν σε βοηθά από τα 200++ χλμ και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με τον αόρατο τοίχο αέρα.
Φτάνοντας στον Όρμο, σαν σύγχρονοι μαχητές των δρόμων, σταματήσαμε στο επιβλητικό μνημείο, που στέκει εκεί για να μας θυμίζει τις ηρωικές προσπάθειες, εκείνων που αντιστάθηκαν για την ελευθερία του τόπου μας. Με αυτή την συμβολική πορεία, θέλαμε να δείξουμε τον σεβασμό μας και να αποτίσουμε φόρο τιμής σε όλους αυτούς τους Ήρωες της Μάχης της Κρήτης.
Για την ιστορία, η επιστροφή στην Σούδα, έγινε από την ίδια διαδρομή, προς την αντίθετη κατεύθυνση, με την βροχή τελικά να μας προλαβαίνει λίγα χιλιόμετρα πριν την βάση μας.
Πραγματικά, χωρίς κανέναν δισταγμό η DUCATI STREET FIGHTER V4, είναι ότι πιο κορυφαίο έχουμε οδηγήσει στο σήμερα.
Κορυφαία σε ποιότητα υλικών, σε σχεδιασμό κι εξοπλισμό, σε ηλεκτρονικά συστήματα, που την κάνουν απόλυτα διαχειρίσιμη κι εξαιρετικά ασφαλή στην οδήγησή της. Από ένα σημείο και μετά, το μόνο που χρειάζεται να σκεφτείς, είναι η πάλη με τον αέρα στις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες.
Με κόστος αγοράς 27.200€, με 4 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας, με service στον V4 κινητήρα της κάθε 12.000 χλμ ή έναν χρόνο και βαλβίδων κάθε 24.000 χλμ, αποτελεί μία απίστευτη μοτοσυκλέτα Μαχήτρια των δρόμων για Μαχητές αναβάτες. Β.Ο.
Πρόσφατα Σχόλια