Έχουμε την μεγάλη χαρά και τιμή να οδηγούμε την ολοκαίνουργια πρόταση της FANTIC για αναβάτες που αναζητούν την περιπέτεια σε Rally Raid και συγκεκριμένα αναφερόμαστε για το Rally 450 ΧΕF μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας με έδρα την Μπολώνια.
Ας πάρουνε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα μας παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία της FANTIC με έδρα την Πειραιώς 187 στην Αθήνα.
Η FANTIC χρησιμοποιεί πλαίσιο και κινητήρα από το enduro μοντέλο της YAMAHA, βγάζοντας όμως έγκριση τύπου και πινακίδες για την αγορά της Ευρώπης, μιας και πληροί όλες τις προδιαγραφές Euro 5 για έγκριση τύπου και έκδοση πινακίδας κυκλοφορίας.
Με αυτό το σημαντικό δεδομένο οι μηχανικοί της FANTIC αποφάσισαν με ένα οδηγό θρύλο του Rally Dakar, τον Ιταλό πρώην εργοστασιακό αναβάτη της YAMAHA BELGARDA, Franco Picco, όχι μόνο να εξελίξουν μια μοτοσικλέτα για αγώνες Rally Raid, αλλά να συμμετέχουν στον αγώνα του Dakar το 2022, γεγονός που το κατάφεραν, πετυχαίνοντας έναν τερματισμό στον ομώνυμο αγώνα στην Σαουδική Αραβία.
Σε ότι αφορά την μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε σε κάθε είδους έδαφος και θα σας αναλύσουμε πιο κάτω την συμπεριφορά της, αξίζει να αναφέρουμε ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση της Fantic 450 XEF Rally με βασικό εξοπλισμό Rally. Τα τρία ρεζερβουάρ της συνολικής χωρητικότητας σε καύσιμα 30 λίτρων, με μια προστατευτική ποδιά κατασκευασμένη από carbon, βασικό πύργο εμπρός με ένα μικρό διάφανο προστατευτικό ανεμοθώρακα, εξάτμιση τιτανίου ολόσωμη της Arrow, είναι η βάση για εκτός δρόμου περιπέτειες με μεγάλη αυτονομία καυσίμου δίνοντας την δυνατότητα κάλυψης πολλών χιλιομέτρων.
Το ιταλικό εργοστάσιο έχει εξελίξει όμως και τη 450 XEF Rally Factory με σκοπό αν κάποιος αναβάτης θέλει να αγωνιστεί σε αγώνες σαν το Rally Dakar να μπορεί να το κάνει με κάποια ειδικά ακόμα ανταλλακτικά.
Στην παραγωγή βγήκαν πενήντα εργοστασιακές μοτοσικλέτες, υπάρχει όμως και ένα αγωνιστικό κιτ που μπορείς να μετατρέψεις την XEF RALLY σε ετοιμοπόλεμη XEF RALLY FACTORY σε περίπτωση που θέλεις να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου σε έναν αγώνα με ειδικές προδιαγραφές με Road book κλπ.
Περνώντας στην καρδιά της XEF 450 βρίσκουμε τον αρκετά δυνατό μονοκύλινδρο κινητήρα της Yamaha με σύστημα ψεκασμού, χωρητικότητας 449 κ.εκ. που τον γνωρίζουμε από τα motocross μοντέλα της Ιαπωνικής μάρκας. Με την εισαγωγή αέρα από πάνω και πίσω και με την εξάτμιση από μπροστά στον αντεστραμμένο κύλινδρο (αντίθετα με ότι κάνουν οι υπόλοιποι κατασκευαστές εισαγωγή από εμπρός και εξαγωγή από πίσω).
Αυτή η διάταξη δίνει την δυνατότητα καλύτερης κατανομής του χώρου. Έτσι έχουμε το φιλτροκούτι εισαγωγής αέρα ακριβώς πάνω από τον κινητήρα και μπροστά από την μικρή σε διαστάσεις σέλα του αναβάτη. Ακριβώς δίπλα στο καπάκι γρήγορης αλλαγής του φίλτρου, αριστερά και δεξιά συναντάμε όμορφα κατανεμημένα τα δύο πλαϊνά μπροστινά ρεζερβουάρ της XEF. Είναι εργονομικά και καταλήγουν μέχρι κάτω στην ποδιά χωρίς να φουσκώνουν υπερβολικά και χωρίς να δυσκολεύουν την εργονομία στα πόδια του αναβάτη της.
Εκεί που καταλήγει η κόκκινη-μώβ σε απόχρωση και μικρή σε μέγεθος, καλυμένη από αλκαντάρα η σκληρή σέλα της Rally XEF υπάρχει η τρίτη τάπα βενζίνης για την πλήρωση σε καύσιμο στο τρίτο αντίστοιχα πίσω ρεζερβουάρ.
Με αυτή τη διάταξη χωροταξικά οι Ιταλοί μηχανικοί κατάφεραν και να μοιράσουν ίσο μετρικά τα βάρη με τα τρία ρεζερβουάρ, χωρίς υπερβολικό όγκο και με τα βάρος των 30 λίτρων όμορφα κατανεμημένο στο κέντρο και γύρο από τον κινητήρα.
Το γεγονός αυτό δίνει μεγάλη ευκολία και ευελιξία στον τυχερό της αναβάτη να περνάει από κάθε είδους έδαφος με ευκολία και χαρακτηριστική άνεση, αλλά και σε αυτόν που θέλει να αγωνιστεί με αξιώσεις σε κάποιο αγώνα.
Ο κινητήρας και τα τρία ρεζερβουάρ κουμπώνουν στο αλουμινένιο άκαμπτο περιμετρικό σκελετό της XEF.
Στο άκαμπτο αυτό πλαίσιο βρίσκουμε τοποθετημένες τις κορυφαίες αναρτήσεις της Kayaba. Εμπρός συναντάμε το 48 χιλιοστών ανάποδο πιρούνι της με διαδρομή 310 χιλ. ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει διαδρομή 317 χιλ. Και οι δύο αναρτήσεις είναι σεταρισμένες τόσο για το έξτρα βάρος όσο και για την χρήση Rally.
Για να έρθει σε λειτουργία ο κινητήρας της αρκεί να πιέσεις προς τα μέσα το ειδικό τσοκ που είναι τοποθετημένο μπροστά από τον κύλινδρο καύσεως και να πατήσεις το ειδικό κόκκινο μπουτόν της μίζας.
Εν λειτουργία πλέον και εν ζωή ο κινητήρας, ένας όμορφος μπάσος ήχος έρχεται να εξιτάρει τις αισθήσεις μας. Τον ζεσταίνουνε όμορφα στην αρχή που δουλεύει λίγο πιο ψηλά από το ρελαντί. Μόλις επαναφέρεις το γκάζι από το τύπου φόαμ γκρίπ της pro grip πέφτουν οι στροφές του ( αφού επαναφέρετε σε αρχική θέση το τσοκ) . Στη συνέχεια δουλεύουμε λίγο τους δίσκους του αμπραγιάζ πατώντας την μανέτα του συμπλέκτη, που έχει μαλακή αίσθηση.
Βάζουνε πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο που έχει πολύ μαλακή αίσθηση και ξεκινάμε για νέες εξορμήσεις και περιπέτειες.
Στόχος μας είναι να κινηθούμε από τους πρόποδες της Πεντέλης προς παραλία του Σχοινιά περνώντας από έντονα σαθρό έδαφος με πέτρες, νεροφαγώματα, ανοικτά και κλειστά κομμάτια, μέσω Διονύσου, Γερμανικού νεκροταφείου , Ραπεντώσα, Μαραθώνα , Σχοινιά για οδήγηση σε άμμο και επιστροφή !
Οδηγώντας γρήγορα η FANTIC 450 XEF RALLY έχει ελαφριά αίσθηση εξαιτίας της εργονομίας της, παρόλο που την έχουμε εντελώς γεμάτη από καύσιμα.
Είναι πολύ σταθερή, ταυτόχρονα όμως και πολύ ευέλικτη. Στα γρήγορα κομμάτια της διαδρομής μας έχει ένα πολύ στιβαρό και δεμένο σε αίσθηση σύνολο. Ο κινητήρας της ανεβάζει αστραπιαία στροφές, παρέχοντας όση δύναμη χρειάζεσαι και θέλεις. Δεν έχει πουθενά καμία τρύπα στην ισχύ του και είναι πολύ γραμμικός.
Στη Πεντέλη από Κεφαλάρι προς Διόνυσο το έδαφος είναι σαθρό με αρκετά φυτευτή πέτρα.
H μοτοσικλέτα περνάει από παντού απροβλημάτιστα και πολύ άνετα. Σε αυτό το σημείο οι αναρτήσεις της είναι ιδανικός σύμμαχος μας, Σε συνδυασμό με το αλουμινένιο της ψαλίδι διαβάζουν τις ανωμαλίες της διαδρομής με ακρίβεια, είναι προοδευτικές σε λειτουργία, μαλακές σε αίσθηση αλλά σκληραίνουν μόλις αρχίζουν να συμπιέζονται, μόλις ανέβουν οι ρυθμοί μας. Στις μεγάλες κατηφόρες πριν τον Διόνυσο έχουμε πλέον πολύ φόρα και απότομες κλίσεις που καταλήγουν σε στροφές των 180 μοιρών.
Εδώ λειτουργούν άψογα με τη σειρά τους τα φρένα με τρόμπες και δαγκάνες της Nissin, ολοκληρώνοντας σε αίσθηση το όλο σύνολο μας.
To FANTIC XEF 450 RALLY φρενάρει υποδειγματικά σαν καθαρόαιμη αγωνιστική μοτοσικλέτα που είναι. Η έρευνα και εξέλιξη του αγωνιστικού τμήματος Fantic Racing και η συμμετοχή της στους πιο δύσκολους αγώνες rally raid, από το Ντακάρ μέχρι το Abu Dhabi Desert Challenge έπιασαν τόπο. Αυτή η εξέλιξη από την ομάδα δοκιμών της εταιρίας σε αγωνιστικές συνθήκες με τις πολύτιμες κατευθύνσεις και παρατηρήσεις όπως ήδη έχουμε αναφέρει του θρυλικού Ιταλού αναβάτη Franco Picco, έφεραν αμέσως τις επιδόσεις, την ταχύτητα και την αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας. Με το βλέμμα μας πάντα μπροστά, παρατηρούμε την εργονομία που έχει δωθεί στα απαραίτητα όργανα πλοήγησης.
Στο στάνταρτ εξοπλισμό της XEF RALLY υπάρχει μια οθόνη των 7 ιντσών Rally Screen, που φαίνονται ευδιάκριτα όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται για την πλοήγηση του ο αναβάτης της. To GPS της μαζί με το ψηφιακό της Road Book χρησιμοποιούνται είτε μέσω αφής , είτε μέσω των δύο χειριστηρίων αριστερά και δεξιά στο τιμόνι της. Χρησιμοποιώντας ένα λειτουργικό σύστημα Android, που είναι πανεύκολο στη διαχείριση του όσο ένα smartphone σου κάνει τη ζωή σου ακόμη πιο εύκολη. Η συγκεκριμένη αδιάβροχη και αντικραδασμική οθόνη, αντέχει εξίσου στη σκόνη, ενεργοποιείται με ένα κουμπί, παίρνει ενέργεια μόλις δουλεύει η μοτοσικλέτα αλλά διαθέτει και δική του μπαταρία, ώστε αν χρειαστεί μπορεί να αποσπαστεί από την βάση της μοτοσικλέτας και να είναι αυτόνομο σε ενέργεια.
Στην πορεία μας μετά το Διόνυσο κινούμαστε με αρκετά γρήγορο ρυθμό ενώ ήδη βρισκόμαστε σε παλιές Ακροπολικές ειδικές εντός Αττικής με κατεύθυνση προς Μαραθώνα. Η FANTIC 450 XEF RALLY κινείται υποδειγματικά. Είναι εξίσου σταθερή και γρήγορη στα ανοικτά κομμάτια της πορείας μας και όλες οι διαδρομές μας τελειώνουν πολύ γρήγορα. Πριν το ελικοδρόμιο του Μαραθώνα κατηφορίζουμε σε ένα πολύ απαιτητικό κατηφορικό κομμάτι με πολύ πέτρα, νεροφαγώματα, λούκια. Παντού περνάμε ακλόνητοι με χαρακτηριστική ευκολία με ακλόνητη ψυχολογία και ένα έντονο θαυμασμό.
Έχοντας προσωπικά οδηγήσει εργοστασιακή Ιταλική καθαρόαιμη αγωνιστική μοτοσικλέτα στο Rally Dakar του 2011 στην Λατινική Αμερική σαν αναβάτης με την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia, έχω πολύ καλή εικόνα για το πως εξελίσσεται μια τέτοιου είδους μοτοσικλέτα που σκοπό έχει να βοηθήσει τα μέγιστα τον αναβάτη της για να κερδίσει σε τόσο απαιτητικούς και πολύπλοκους αγώνες αντοχής.
Φτάνοντας στο Σχοινιά, πριν την δοκιμή μας στην άμμο. θυμάμαι την τελευταία συνέντευξη μου με την κατάλληλη φωτογράφιση μας πριν την αναχώρηση της ομάδας μας για το νικηφόρο μας στη συνέχεια Rally Dakar του 2003. Εκεί μέσα στον αγώνα γνώρισα και τον μεγαλύτερο μου σε ηλικία Franco Picco. Είχα τη χαρά να αγωνιστώ μαζί του σε πέντε Dakar. Πάντα συνομιλούσαμε μαζί, ειδικά αν μας περίσσευε λίγος από τον πολύτιμο χρόνο μας, ενώ υπήρχε μια φιλική επαφή στον καταυλισμό του αγώνα, πάντα με ένα απεριόριστο θαυμασμό προς το πρόσωπο του, και ας είχα καλύτερους χρόνους στις ειδικές από εκείνον.
Γυρνώντας στο σήμερα και οδηγώντας επάνω στην επιφάνεια της άμμου, ενώ το FANTIC 450 XEF RALLY στα πρώτα 500 μέτρα ήταν σταθερό, μόλις ανεβάσαμε ρυθμό, με τέτοια ταχύτητα βλέποντας τριψήφια( 159 ) χιλιόμετρα στο ηλεκτρονικό κοντέρ του, μετά τους πρώτους μικρούς λοφίσκους από μαλακή άμμο, άρχιζε να τερματίζει η πίσω ανάρτηση και να μεταφέρονται μπροστά στο πιρούνι τα πρώτα κοσκινίσματα. Κάποιες ταλαντώσεις σε αυτό το σημείο άρχισαν να εμφανίζονται και να περνούν αυτές στο τιμόνι. Δεν μας φόβισε αυτό το φαινόμενο πουθενά, ήταν καθαρά ελεγχόμενο από εμάς με το γκάζι και έτσι τελειώσαμε σε χρόνο dt την μεγάλη ευθεία του Σχοινιά
Εκεί χρειάζονται άλλες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και σίγουρα το σταμπιλιζατέρ τιμονιού που δίνεται μαζί με άλλα σπέσιαλ καλούδια στο Αγωνιστικό ΚΙΤ της FANTIC, που μεταμορφώνει την απλή XEF RALLY σε έκδοση RALLY FACTORY.
Το ΚΙΤ αυτό περιλαμβάνει :
- Νέο Πύργο με αγωνιστικό Road Book
- Ψυγείο λαδιού
- Εργοστασιακές πλάκες τιμονιού
- Σταμπιλιζατέρ τιμονιού
- Μαρσπιέδες μεγαλύτερης έκτασης
- Ενισχυμένα κέντρα τροχών και ενισχυμένες ζάντες με αντίστοιχες μεγαλύτερου πάχους ακτίνες.
- Ολόκληρη εξάτμιση τιτανίου
- Ειδικό κουτί φορτηγού 144 λίτρων
- Ειδική κούτα ανταλλακτικών.
Οι μοτοσυκλέτες της FANTIC RALLY κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της MOTORI MINARELLI, που ανήκει στη YAMAHA και πλέον και στην FANTIC με έδρα την Μπολόνια της Ιταλίας. Στη χώρα μας είναι διαθέσιμες στην τιμή της RALLY στις 16.890 € και 23.710 € για την RALLY FACTORY αντίστοιχα.
To KIT για όποιο τυχερό κάτοχο της απλής έκδοσης μπορεί να παραγγελθεί με ένα επιπλέον κόστος στις 5.500 ευρώ περίπου + ΦΠΑ.
Εν κατακλείδι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και μας μετέφερε στις Αφρικανικές ερήμους του πλανήτη.
Φτιάχτηκε για ειδική χρήση για αγώνες Rally Raid και είμαστε τυχεροί που την οδηγήσαμε σε κάθε είδους έδαφος.
Ευχαριστούμε πολύ τον ιδιοκτήτη της XEF 450 RALLY και αντιπρόσωπο στην Ελλάδα της FANTIC κ. Αριστείδη Αθανασίου για την παραχώρηση της συγκεκριμένης αγωνιστικής καθαρόαιμης μοτοσικλέτας. Β.Ο.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο : www.fantic.gr
Πρόσφατα Σχόλια