Ο Χρόνος είναι χρήμα.

Ποιος  δεν γνωρίζει αυτό το σπουδαίο ρητό. Ειδικά το τελευταίο διάστημα με τη κίνηση στους δρόμους των μεγάλων πόλεων να έχει γίνει κάτι παραπάνω από ανυπόφορη, εξαιτίας των χιλιάδων  αυτοκίνητων που πλέον έχουν φρακάρει σε όλους τους δρόμους φέρνοντας τους οδηγούς του σε απόγνωση.

Σε αυτό το σημείο έρχεται η YAMAHA να δώσει μια πολύ καλή  λύση σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα, με τα σκούτερ της NMAX 125 Euro 5 +  και NMAX 155 euro 5.

H VOM συμβιώνοντας μαζί και με τα δύο νέα σκούτερ της εταιρείας των τριών διαπασών, αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι βελτιωμένα από τα προηγούμενα μοντέλα σε αρκετά σημεία τους. Οδηγώντας τα αρκετά μας δόθηκε η ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε μέσα στις δύσκολες συνθήκες της Αθήνας, ομολογουμένως μέσα σε ακραία κίνηση. Το γεγονός αυτό μας βοήθησε να κινηθούμε ατσαλάκωτοι με άνεση και στυλ, κερδίζοντας και χρόνο και χρήμα.

Θα μου πείτε πως γίνεται αυτό;

Θα σας το εξηγήσουμε αμέσως.

Με το πρόβλημα του κυκλοφοριακού να γίνεται όλο και πιο έντονο, πιο δύσκολο από ποτέ, με την  ταυτόχρονη έλλειψη χώρων στάθμευσης, έχει γίνει επιτακτική πλέον η ανάγκη για την εύρεση μιας αξιόπιστης οδηγικής λύσης που θα μας βοηθήσει στην αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, κερδίζοντας χρόνο, χρήμα, χώρο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας την δοκιμή μας από το 155 N NAX

N MAX 155

Αρχικά έχει μια μοναδική σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει με το πρώτο βλέμμα.

Εφοδιασμένο με το τετράχρονο κινητήρα των 155 κ. εκ. καταφέρνει να συνδυάζει απαράμιλλη αξιοπιστία με ταυτόχρονη οικονομία σε καύσιμο, αποδίδοντας 15,5 ίππους . Εδώ οι μηχανικοί της Yamaha συνδύασαν καινοτόμες λύσεις σε αυτή τη κατηγορία, κάνοντας τη διαφορά. Για αυτό  χρησιμοποιούν τη λέξη Bluecore για την επίστρωση Nicasil στον κύλινδρο του κινητήρα πετυχαίνοντας το τρίπτυχο : γρήγορη αποβολή θερμοκρασίας , υψηλή απόδοση, οικονομία καυσίμου.

Στη πράξη ο τυχερός του αναβάτης πετυχαίνει με ένα μόνο γέμισμα καυσίμου, να έχει  αυτονομία μεγαλύτερη των 300 χιλιομέτρων

Σε αυτό βοηθάει ακόμα ένα πρωτοποριακό σύστημα που υπάρχει στον κινητήρα και είναι αυτό του μεταβλητού χρονισμού στον εκκεντροφόρο,. Μετά τις 3.000 σ.α.λ  και αν κρατάς το γκάζι στο full open ανοικτό τότε έχουμε ένα πολύ πιο θετικό τράβηγμα με μεγαλύτερη δύναμη, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ταχύτητα

Μεγάλη βελτίωση όμως έχουμε και με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης βοηθώντας να υπάρχει πάντα μια άνετη και ασφαλής κύλιση από τον κινητήριο πίσω τροχό.

Εν κινήσει η άνετη σέλα του σε βοηθάει να είσαι ξεκούραστος, τα πόδια σου είναι άνετα και προστατευμένα μέσα στη ποδιά στο κάτω μέρος της.

Με την ύπαρξη του smart key το κλειδί καταργείται και αρκεί να γυρίσεις το κεντρικό του διακόπτη που δεσπόζει στη μέση της ποδιάς κάτω από το τιμόνι.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι αθόρυβη, και μας βοηθά η ροπή του, αφού είναι πολύ γραμμικός με σταθερό τράβηγμα παντού σε όλο το εύρος των στροφών του.

Τα χιλιόμετρα στην ηλεκτρονική του οθόνη αγγίζουν τα 110 χλμ./ώρα που είναι κοντά στη τελική του, όταν όμως χρειαστεί να επιβραδύνεις, τότε τα δύο δισκόφρενα, το ένα μπροστά και το άλλο πίσω, σε συνδυασμό με το σύστημα πέδησης του ABS, βοηθούν με τη μέγιστη ασφάλεια στο χειρισμό του φρεναρίσματος με τις μανέτες αριστερά και δεξιά του τιμονιού να  επιβραδύνουν δυνατά και ομαλά τα σύνολο αναβάτη οχήματος.

Μέσα στην κίνηση είναι ευέλικτο, έχοντας μια ελαφριά αίσθηση στις κινήσεις αλλαγής κλίσης, γεγονός που σε βοηθά αρκετά μέσα σε μποτιλιάρισμα.

Αν το επιθυμείς σε στάση στο φανάρι το σύστημα start & stop ενεργοποιείται και σβήνει τον κινητήρα για ακόμη πιο μεγάλη οικονομία.

Αν δεν το θέλεις να ενεργοποιείται αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού.και το θέτεις εκτός λειτουργίας.

Όταν φτάνεις στο προορισμό σου κάτω από τη σέλα υπάρχει άπλετος χώρος που μπορείς να αποθηκεύσεις το κράνος σου, ή να τοποθετήσεις ψώνια ή.κάτι άλλο που θέλεις να φυλάξεις.

Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 2.2 λίτρα/100 χλμ.

Υπάρχει στον εξοπλισμό του η δυνατότητα συνδεσιμότητας με snartphone.

Καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής μας μέσα στη πόλη, εκμηδενίσαμε τους χρόνους μετακίνησης μας, με μεγάλη οικονομία κερδίζοντας τόσο σε χρόνο και χρήμα από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, όσο και σε χώρο στο παρκάρισμα σε σχέση με μια μοτοσικλέτα.

Το μόνο που δεν μας άρεσε ήταν η σχεδίαση των καθρεπτών που με το εξωτερικό μυτερό τους σχήμα, περιορίζουν οπτικά το είδωλο τους, ενώ η μικρή διάμετρος των τροχών σε συνδυασμό  με τις μεγάλες λακούβες των ελληνικών δρόμων, έχουν σαν αποτέλεσμα να τερματίζουν τη διαδρομή των αναρτήσεων όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα και πάνω.

Πάντος η ποιότητα κατασκευής του είναι τέτοια που το σύνολο είναι ενιαίο και άκαμπτο χωρίς κραδασμούς και θορύβους.

Με τιμή κτίσης τις 4.100 ευρώ και τρία χρόνια εγγύησης αποτελεί μια οικονομική και συμφέρουσα αγορά που προσφέρει αξιοπιστία, ασφάλεια στη μετακίνηση με σιγουριά και με υψηλή τιμή μεταπώλησης.

Οδηγώντας το μικρότερο αδερφάκι του 155 το N MAX 125 με προδιαγραφές euro 5 + με 30 κ.εκ. μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα, περνάμε σε λίγο πιο μικρή ιπποδύναμη και συγκεκριμένα σε 12,5 ίππους. Σίγουρα σε πιο έμπειρους αναβάτες αυτοί οι τρεις ίπποι μπορεί να γίνουν αισθητοί από το 155 , αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση η διαφορά θα γίνει αισθητή ουσιαστικά στην τελική ταχύτητα που τώρα είναι λίγο πιο πάνω από τα 100 χλμ./ ώρα.

Η νέα δυναμική σχεδίαση του μικρού 125 το κάνει ακόμα πιο σπορ, βάζοντας το στην οικογένεια των ρεγάλων MAX. Η ποιότητα κατασκευής του και εδώ είναι κορυφαία, ενώ τα νέα δισκόφρενα διαμέτρου  230 χιλ. εμπρός και πίσω που τοποθετήθηκαν, βελτίωσαν το ήδη πολύ καλό σύνολο.

Το τρίπτυχο αξιοπιστίας, ασφάλειας, σιγουριάς και οικονομίας κυριαρχεί και εδώ. Η επίστρωση Nicasil και στο κύλινδρο του 125 με το σύστημα Bluecore αποτελούν βασική επιλογή στη στάνταρ έκδοση.

Και εδώ συναντάμε το σύστημα μεταβλητού χρονισμού του εκκεντροφόρου, το ABS στα φρένα, το start & stop σε λειτουργία σε φανάρι, έχοντας και εδώ το Smart key, ενώ έχει τοποθετηθεί η νέα LCD οθόνη 4 ιντσών με συνδεσιμότητα.

Οδηγικά το 125 είναι και αυτό πολύ άνετο και πολύ φιλικό στο δρόμο, δίνοντας σου μεγάλη ευελιξία κινήσεων μέσα στη πόλη.

Είναι πολύ πρακτικό με τους χώρους που έχει κάτω από τη σέλα του, πολύ βολικό και οικονομικό για αυτούς που θα αφήσουν το αυτοκίνητο τους για ένα 125 κ.εκ. σκούτερ NMAX της YAMAHA

Άλλωστε σε αυτό το σημείο η νέα νομοθεσία, δίνει τη δυνατότητα σε οδηγούς άνω των 27 χρονών που είναι ήδη κάτοχοι πέντε χρόνων με δίπλωμα αυτοκινήτου, με 5 ( πέντε ) πρακτικά μαθήματα σε σχολή οδηγών να γίνουν κάτοχοι διπλώματος μοτοσικλέτας τύπου Α1.

Είναι σίγουρο ότι όσοι το κάνουν θα κερδίσουν χρόνο, χρήμα και χώρο στην καθημερινή τους μετακίνηση μέσα στην πόλη.

Το N MAX 125 είναι μια αξιόλογη και αξιόπιστη επιλογή, που με κόστος κτήσης τα 3.550 ευρώ και τα τρία χρόνια εγγύησης θα σου λύσει πολλά προβλήματα στην καθημερινή σου μετακίνηση στη πόλη. Β.Ο.