Η διαύγεια του ελληνικού ουρανού, η άριστη ορατότητα της περιοχής, η ελληνική φιλοξενία καθώς και το εξαιρετικό κλίμα είναι τα μέσα που διευκολύνουν το έργο των «Κόκκινων Βελών». Στόχος τους είναι να τελειοποιήσουν την πτητική τους παράσταση με σκοπό να πάρουν την έγκριση από υψηλόβαθμο στέλεχος της RAF στο τέλος της προετοιμασίας τους, ώστε να ακολουθήσει η περιήγηση τους ανά την υφήλιο σε διάφορα Air Shows που καλούνται να πετάξουν διαφημίζοντας την χώρα τους.
Tο φετινό τους πρόγραμμα με περισσότερες από 30 εμφανίσεις περιλαμβάνει τον θρυλικό αγώνα μοτοσυκλετών ΤΤ Isle of Man καθώς και τον αγώνα του Βρετανικού Grand Prix της F1.
Άλλωστε το συγκεκριμένο ακροβατικό σμήνος έκανε αισθητή την παρουσία του λίγο καιρό πριν έρθει στην χώρα μας, στην ενθρόνιση του νέου Βασιλιά Καρόλου του Έ στην μεγάλη Βρετανία.
Τα 9 αεροσκάφη της RAF εκτελούν καθημερινά τρεις ειδικά σχεδιασμένες πτήσεις, ακολουθώντας το πτητικό τους πρόγραμμα με απόλυτη ακρίβεια και συγχρονισμό για τις 24 φιγούρες που εκτελούν, προκειμένου να επιτύχουν τέλειους αεροπορικούς συνδυασμούς που κόβουν πραγματικά την ανάσα. Είναι συγκλονιστική εμπειρία να παρατηρείς για σχεδόν 30 λεπτά την επίδειξη τους με πιο γνωστές φιγούρες το διαμάντι και τη καρδιά που περνάει από μέσα της ένα βέλος.
Η VOM ύστερα από έγκριση της Βρετανικής Πρεσβείας κατάφερε να ξανά-συναντήσει τους πιλότους των Red Arrows, μέσα στη φιλόξενη 115 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.
Η συνάντηση έγινε σε εγκάρδιο κλίμα αρχικά με τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων των κόκκινων βέλων ιπτάμενο σμηναγό Tom Dennison του σμήνους.
Στην παραμονή τους στην Τανάγρα βρέθηκαν για διάστημα 25 ημερών 110 μηχανικοί, φροντιστές, 11 αεροπόροι, 11 αεροσκάφη, φωτογράφοι, καμεραμάν κ.α.
Η ημέρα τους ξεκινάει αρκετά νωρίς με ενημέρωση του σχεδίου πτήσης, ακολουθεί η πρώτη έξοδος τους, ενώ μετά το πέρας κάθε σκέλους ακολουθεί απολογισμός με ειδικό βίντεο, που αξιολογούν και αναλύουν ακριβώς τον κάθε τους συγχρονισμό. Παράλληλα ελέγχουν τους ακριβείς χρόνους ανοίγματος και κλεισίματος των ειδικών χρωμάτων της βρετανικής σημαίας, χρησιμοποιώντας κόκκινο, άσπρο, και μπλε, με απίστευτους συνδυασμούς.
Εφέτος υπήρχε ένα απρόοπτο που για μερικά λεπτά μας ανησύχησε λίγο πριν την λήξη του πτητικού προγράμματος.
Ξαφνικά ενώ τα κόκκινα βέλη εκτελούσαν με σειρά όλες τις εναέριες φιγούρες τους , βλέπουμε μπροστά μας να κινητοποιείται όλη η ομάδα διάσωσης εδάφους με πυροσβεστικά, ασθενοφόρο και να επικρατεί μια παράξενη ησυχία στον αέρα.
Υπάρχει μια περίεργη σιγή στον αέρα με τα αεροσκάφη να έχουν χαθεί στον ορίζοντα.
Μετά από λίγα λεπτά έρχεται ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ομάδας και μας ενημερώνει ότι ένα αεροσκάφος είχε χτυπήσει στον αέρα με ένα πουλί ( bird hit).
Μετά από μια αναμονή μερικών λεπτών και ενώ το υπόλοιπο πτητικό πρόγραμμα είχε ήδη ματαιωθεί, το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήρθε και προσγειώθηκε μόνο του για λόγους ασφαλείας.
Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και στη συνέχεια ακολούθησαν και τα υπόλοιπα αεροσκάφη για προσγείωση.
Όλα αυτά τα ειδικά προγράμματα είχαμε την μεγάλη χαρά και την τιμή να τα δούμε μπροστά στα μάτια μας και να σας τα μεταφέρουμε από πρώτο χέρι. Μεγάλο ρόλο έπαιξε η εμπειρία μας από την ειδική πτήση που έχουμε πραγματοποιήσει με τα ελληνικά F-16 block 52+ που είχαμε την τιμή να μας πετάξει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία μας στην 340 Μ., αλλά και οι συμμετοχές και νίκη μας στο Rally Dakar, γεγονός που προκάλεσε το θαυμασμό των πιλότων των Red Arrows.
Ο ειδικός φωτογράφος μας από τα extreme sports Νίκος Ζάγκας αποθανάτισε στο φακό του όλες τις όμορφες στιγμές που βιώσαμε με τα Red Arrows τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης τους όσο και από την παραμονή μας στην φιλόξενη 114 Π.Μ. στην Τανάγρα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε την αμέριστη βοήθεια της Caroline Makropoulos από την Βρετανική Πρεσβεία, του υπεύθυνου Γραφείου Τύπου ΓΕΑ , του Επισμηναγού (Ι) κ. Αριστείδη Μίχου για την πραγματοποίηση αυτού του δύσκολου εγχειρήματος στην 114Π.Μ., καθώς και του ειδικού φροντιστή επί Ελληνικού εδάφους όλης της ομάδας των Red Arrows Ευάγγελου Καραγιαννάκη. Από καρδιάς τους ευχαριστούμε για αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία που ζήσαμε μαζί με όλη την ομάδα των Red Arrows.
Λίγα λόγια για την ιστορία των Red Arrows
Τα Κόκκινα βέλη είναι ένα ακροβατικό αεροπορικό σμήνος της Βασιλικής Βρετανικής αεροπορίας (RAF). Δημιουργήθηκε το 1964 από την συγχώνευση πολλών ανεπίσημων ακροβατικών ομάδων της RAF. Το “σήμα κατατεθέν” τους είναι το κόλπο που ονομάζουν Διαμάντι. Έχουν φτάσει να κάνουν επιδείξεις παγκοσμίως σε περισσότερες από πενήντα χώρες ενώ θεωρούνται οι πιο δημοφιλής και επιδέξιοι μαζί με τους Blue Angels.
Από το 1966 και μετά η Red Arrows είναι εννεαμελές πλήρωμα. Ο πιλότος θα πρέπει να έχει συμμετάσχει σε τουλάχιστον ένα κύκλο αποστολών στην πρώτη γραμμή της μάχης με ένα πολεμικό αεροπλάνο, ενός εκ των Tornado, Harrier ή Jaguar, να έχει βαθμολογηθεί με βαθμό άνω του μετρίου και να έχει περισσότερες από 1500 ώρες πτήσεις. Ακόμα και αν πληροί τα κριτήρια αυτά, θα είναι δύσκολο να επιλεγεί κάποιος, καθώς κάθε χρόνο υπάρχουν περίπου σαράντα αιτήσεις. Ο πιλότος μένει στην ομάδα για τρία χρόνια. Η ομάδα δεν έχει αναπληρωματικό πιλότο και αν κάποιος δεν μπορεί να πετάξει, η επίδειξη γίνεται με οκτώ πιλότους.
Την συγκεκριμένη ημέρα η επίδειξη έγινε με επτά πιλότους ενώ ένας καινούργιος πετούσε παράλληλα σε απόσταση ασφαλείας από το σμήνος για προσαρμογή.
Το αεροπλάνο των επιδείξεων είναι τύπου BAE Hawk.
Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1 Rolls-Royce/Turbomeca Adour turbofan
Άνοιγμα φτερών: 9.39 μ
Μήκος: 11.85 μ
Ύψος: 4.0 μ
Ταχύτητα (σε επίπεδο θαλάσσης): περίπου 1000χλμ/ω
Μέγιστος ύψος: 40,000 πόδια (15.900 μ)
Βάρος (χωρίς φορτίο): 3.630 κιλά
Μέγιστο βάρος: 8.330 κιλά
Πρόσφατα Σχόλια