Πιστός στη δήλωση του ότι περιμένει τα δύσκολα στο Dakar για να επιτεθεί, ο Βασίλης Ορφανός στρατηγική τη διατήρηση δυνάμεων ολοκλήρωσε την 8η ημέρα του αγώνα με ένα άλμα θέσεων. Ξεκινώντας τον αγώνα από την 97η θέση, το τέλος της ειδικής της Δευτέρας 10 Ιανουαρίου τον βρήκε να φιγουράρει στην 73η θέση της γενικής κατάταξης έχοντας τερματίσει το ετάπ της ημέρας με τον 67ο καλύτερο χρόνο1.

«Αυτή τη στιγμή (σ.σ. ξημερώματα Τρίτης ώρα Ελλάδος) συνεχίζουν να τερματίζουν και προβλέπω ότι είναι μια διαδικασία που θα τραβήξει αρκετές ώρες ακόμα», λέει ο Βασίλης. Ο ίδιος περιγράφει την αγωνιστική ημέρα με πολύ κρύο το πρωί αλλά και σκόνη που τους δυσκόλεψε για μια ακόμα φορά. «Δεν ήταν μόνο οι αμμόλοφοι που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, ήταν και η πέτρα», εξηγεί ο Βασίλης ο οποίος κάνει ανασυγκρότηση δυνάμεων για την Τρίτη οπότε και προβλέπεται άλλη μια ημέρα… ειδικών αποστολών!

Βασίλης Ορφανός - Vasilis Orfanos

«Όταν ξεκινάς και καταλήγεις στο ίδιο σημείο κάνοντας ουσιαστικά κύκλο, χωρίς ούτε ένα ορόσημο, κάθε λάθος σε βγάζει τόσο εκτός πορείας που μετά πρέπει να κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες για να βρεις το δρόμο σου», εξηγεί ο Έλληνας οδηγός.

Stage 9

Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά και ολοκληρώνεται στο Copiapo, την πόλη που περικυκλώνεται από την έρημο Ατακάμα.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33ου Dakar:

  • ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΡΙΤΗ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
  • STAGE 9
  • ΔΙΑΔΡΟΜΗ: COPIAPO – COPIAPO
  • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 35
  • ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 235

Θα μπορούσε να είναι μια ήσυχη βόλτα στην έρημο, λένε οι διοργανωτές για το ετάπ της Τρίτης το οποίο ξεκινά και καταλήγει στο Copiapo. Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνουν, η συγκεκριμένη ειδική με τους μαγευτικούς αμμόλοφους μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα του αγώνα: σε ορισμένα σημεία το βάθος της «χαράδρας» που σχηματίζουν οι αμμόλοφοι, μπορεί και να τους καταδικάσει όσους χάσουν τον προσανατολισμό τους σε μια σειρά από κύκλους.

Κατά τη διάρκεια μιας ημέρας που είναι γεμάτη παγίδες οι οδηγοί μπορούν να χάσουν πολλά αλλά αυτοί που μπορούν να κυριαρχήσουν στους αμμόλοφους θα έχουν μόνο κέρδη. Και για να προσθέσουν και λίγο αλατοπίπερο στις διαδρομές, οι διοργανωτές θα βάλουν τους οδηγούς των μηχανών να ξεκινήσουν ανά ομάδες: οι προπορευόμενοι ανά 10 και οι υπόλοιποι ανά 20.