APRILIA TUONO 660 FACTORY – The Street Fighter
https://www.gazzetta.gr/gmotion/2169504/test-ride-aprilia-tuono-660-factory-street-fighter
Η Aprilia με τη δημιουργία του Tuono 660 Factory “”της γυμνής”” μαχητή πόλης, μιας και δεν διαθέτει ολόκληρο φαίρινγκ, γεννήθηκε για να καλύψει όλη τη γκάμα της, στη μεσαία κατηγορία με τον νέο δικύλινδρο κινητήρα της.
Ας μην ξεχνάμε ότι τον ίδιο ακριβώς κινητήρα συναντήσαμε σε προηγούμενες δοκιμές μας, φορεμένο στο νέο Tuareg και στο RS 660.
Οι σχεδιαστές μηχανικοί του εργοστασίου στο Νοάλε της Ιταλίας, θέλοντας να δημιουργήσουν και μια street fighter, έβαλαν ίσιο τιμόνι, αφαίρεσαν από αριστερά και δεξιά τα ολόσωμα αεροδυναμικά βοηθήματα αυτή την αδερφή της, την RS 660, τοποθέτησαν πιο ειδικές αναρτήσεις εμπρός και πίσω και προχώρησαν στην παραγωγή της.
Την μοτοσυκλέτα μας την παραλάβαμε από το κατάστημα Αρμακόλλας στα νότια προάστια.
Μαύρη στο χρώμα η συγκεκριμένη με τα διακριτικά της σε κόκκινο για να ξεχωρίζουν έντονα.
Γυρίζοντας το κλειδί του κεντρικού διακόπτη στη θέση On, ανάβει η έγχρωμη TFT οθόνη της RS γράφοντας : be a racer ….!
Πατώντας το μπουτόν της μίζας , έρχεται αμέσως στη ζωή ο κινητήρας των δύο κυλίνδρων, που δεν είναι άλλος από την τομή στη μέση του RSV 4 1100.
Όπως και στο RS 660 που είχαμε οδηγήσει τον περασμένο μήνα φτάνοντας μέχρι την πίστα των Σερρών, και στο Tuono factory έχουμε την ίδια ιπποδύναμη φτάνοντας αισίως τους 100 ίππους.
Ο ίδιος κινητήρας σε ρυθμίσεις μαζί με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, από την νέα ECU της Marelli με μνήμη 4 ΜB,βοηθούν τα μέγιστα στην καθημερινότητα μαζί της.
Αυτά είναι: το cornering lights που διαθέτει αυτόματο άνοιγμα – σβήσιμο ανάλογα πως στρίβεις και σε ποια στροφή, είτε αριστερά είτε δεξιά.
Το ρυθμιζόμενο από τον αναβάτη engine brake, cruise control που ταυτόχρονα γίνεται και ρυθμιστής του traction control. Επίσης υπάρχει το Time Attack Mode 3, καθώς και δύο προγράμματα για ρυθμίσεις διαφόρων παραμέτρων από το τυχερό της αναβάτη.
Το νέο Tuono έχει ακόμα εξοπλιστεί με μια μικρή μαύρη ζελατίνα στο μικρότερο φαίρινγκ, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη και λογισμικό για τη χρήση του quick shifter.
Έχει πολύ άνετη και εργονομική θέση οδήγησης, όπου σε συνδυασμό με το ίσιο τιμόνι κάθεσαι πάνω και όχι μέσα του, με αποτέλεσμα να μην πιάνονται καθόλου οι καρποί σου. Οδηγώντας το μέσα στην πόλη είναι πολύ άνετο, φιλικό και εύχρηστο.
Παρόλο που έχουν μεγάλο φάρδος οι καθρέπτες του, περνάς με άνεση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, μιας και το ύψος τους είναι σε τέτοια θέση που σου κάνουν τη ζωή σου πολύ εύκολη.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι τα είδωλα που βλέπεις μέσα από αυτούς να είναι πολύ ευδιάκριτα, αφού βρίσκονται πιο έξω από τους ώμους του αναβάτη, αποτυπώνοντας με μεγάλη ακρίβεια ότι συμβαίνει πίσω.
Η νέα Tuono 660 factory γεννήθηκε μέσα από τις πίστες των αγώνων αλλά αυτή τη φορά εμείς την δοκιμάζαμε σε ρεαλιστικές συνθήκες μέσα στην πόλη και σε μια κλασική διαδρομή στον περιφερειακό δρόμο από την Πεντέλη προς Νέα Μάκρη.
Γεμίζοντας με καύσιμα το ρεζερβουάρ της RS 660 χωρητικότητας 15 λίτρων εκ των οποίων τα 4 είναι για τα χρέη της ρεζέρβας.
Το συνολικό βάρος της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 183 κιλά γεμάτη.
Οδηγώντας πλέον στις πρώτες ανηφόρες με τις συνεχόμενες στροφές από Παλαιά Πεντέλη προς Άγιο Πέτρο αυτή τη φορά, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την εργονομική θέση που σου προσφέρει το ίσιο τιμόνι σε συνδυασμό με τη σέλα και τους μαρσπιέδες με ένα ιδανικό ύψος των ποδιών, προσφέροντας μεγάλη ευκολία και άνεση, γεγονός που βοηθά πολύ τον αναβάτη.
Ένα ακόμη σημείο που οι μηχανικοί του Noale παίρνουν άλλο ένα άριστα, είναι στην αποβολή της θερμοκρασίας από τον καυτό αέρα του κινητήρα, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός.
Κανονίζουμε με τέτοιο τρόπο την ταχύτητα μας ώστε να κινούμαστε και σβέλτα και οικονομικά. Με την υψηλή τιμή των καυσίμων και της βενζίνης όλα πλέον πρέπει να τα υπολογίζεις.
Σε αυτό μας βοήθησε η νέα Tuono 660 με την μικρή κατανάλωση της που άγγιξε τα 5,0 λίτρα /100 χιλ.
Πίσω στο δρόμο, οι στροφές διαδέχονται η μία την άλλη, κινούμαστε σβέλτα αλλά πάντα με ασφάλεια αφού οι δρόμοι δεν είναι πίστες ταχύτητας ας μην το ξεχνάμε ποτέ αυτό.
Το Tuono 660 factory πραγματικά αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του με ένα μαγικό τρόπο. Έχει πολύ ελαφριά αίσθηση, με ένα σύνολο πολύ στιβαρό.
Το αλουμινένιο πλαίσιο του, σε αρμονικό συνδυασμό με τις αναρτήσεις της Kayaba εμπρός με το Sachs πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω, τα λάστιχα Diablo Rosso Corsa II της Pirelli με τα φρένα της Brembo, λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους, όπου σε συνύπαρξη με το ασύμμετρο πίσω ψαλίδι, βοηθούν όλα αυτά μαζί στις έντονες κλίσεις, διατηρώντας σταθερές τροχιές μέσα στις στροφές.
Εκεί όμως που αλλάζουν τελείως τα δεδομένα είναι στις αλλαγές ταχυτήτων με τη χρήση του guick shifter. Αλλάζει τελείως και προς το καλύτερο πάντα τον τρόπο αλλαγής ταχυτήτων, κάνοντας μη αναγκαία πλέον τη χρήση του συμπλέκτη. Είτε με φουλ τέρμα ανοικτό το γκάζι ή με λιγότερο, οι αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο γίνονται με τέτοιο τρόπο, όπου το ηλεκτρονικό quick shifter μετατρέπει την μοτοσικλέτα σε πύραυλο εδάφους εδάφους.
Ο ήχος θυμίζει δικύλινδρο με μεγάλη ροή αέρα και καυσίμου.
Με συνοπτικές διαδικασίες έχουν τελειώσει οι ανηφορικές στροφές και κατηφορίζουμε προς Νέα Μάκρη. Με μια τρίτη στο κιβώτιο για να χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα, όλα γίνονται με μαγικό τρόπο. Όπου μεγαλώνει η ταχύτητα, δίνουμε εντολή στα φρένα και η Tuono 660 δείχνει το ενιαίο συνδυασμό του συνόλου της.
Βγαίνοντας στις ευθείες προς Ραφήνα με τα συνεχόμενα φανάρια, όπου είμαστε σταματημένη και ανάβει το πράσινο φως, η επιτάχυνση είναι εκπληκτική. Όταν ανέβουν αρκετά τα χιλιόμετρα όμως, το γυμνό σύνολο στη μάχη με τον αέρα, δείχνει να προτιμά την πόλη και όχι τις υψηλές τελικές σε ανοικτό πεδίο. Λογικό και αναμενόμενο σε μια γυμνή street fighter.
Με τις ενδείξεις στα χιλιόμετρα με τριψήφιο νούμερο, με τα συνεχόμενα κόκκινα φανάρια προς Πικέρμι που χρειάζεσαι δυνατό τελικό φρενάρισμα, εκεί είναι που τα Brembo δίνουν ρεσιτάλ φρεναρίσματος.
Και όλα αυτά με μεγάλη άνεση και ασφάλεια.
Ξανά πράσινο με τις στροφές του κινητήρα να αγγίζουν τις 11.500 σ.α.λ. λίγο πριν το κόκκινο στο στροφόμετρο, χωρίς να μειώνεται η ισχύς του, ταυτόχρονα όμως ακούς ένα ήχο που ξεπηδά μέσα από τα σπλάχνα του κινητήρα, όπου σε συνδυασμό με την επιτάχυνση σου προκαλούν μια μαγεία των αισθήσεων με ένα μηχανολογικό δέος.
Οι έμπειροι μηχανικοί της Ιταλικής φίρμας με την εξοικονόμηση βάρους από παντού, την πολύ σωστή κατανομή των μηχανικών τμημάτων όπως π.χ. με την εξάτμιση που βρίσκεται πολύ έξυπνα τοποθετημένη κάτω από τον κινητήρα και προς τα πίσω, με δύο απολήξεις αριστερά και δεξιά, εκτός από όμορφη είναι και ιδιαίτερα λειτουργική, αφού το χαμηλό κέντρο βάρους της και η πολύ σωστή κατανομή του, είναι το ζητούμενο και άρα ένα ακόμη κέρδος.
Εξίσου και η τοποθέτηση του ασύμμετρου ψαλιδιού, με την σύνδεση του στο πίσω αμορτισέρ κατευθείαν στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό σύστημα με διαδρομές στις αναρτήσεις μπροστά 110 χιλ. και πίσω στα 130 χιλ. σε συνδυασμό με μια καταπληκτική σε τριβή άσφαλτο, μας έδωσαν μεγάλη οδηγική απόλαυση.
Παράλληλα η Tuono 660 μας ξύπνησε τις αισθήσεις μας, χαρίζοντας μας μια όμορφη βόλτα με τέτοιους ρυθμούς που μας έκαναν να ευχαριστηθούμε και την μοτοσικλέτα μας αλλά και την εμπειρία κατά την οδήγηση μαζί της.
Το ελαφρύ κράμα αλουμινίου που είναι κατασκευασμένες οι ζάντες των 17 ιντσών, βοήθησαν κι αυτές με τη σειρά τους στην ευκολία αλλαγής κατεύθυνσης.
Παράλληλα με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα APRC που είναι αναγκαία στην διαχείριση της πρόσφυσης, ειδικά στις έντονες κλίσεις, βοηθούν και αυτά τα μέγιστα, ώστε να ελέγχονται ηλεκτρονικά όλες οι παράμετροι ασφάλειας για τον καλύτερο έλεγχο της δύναμης και μετάδοσης του κινητήρα.
Κλείνοντας αυτή τη ξεχωριστή δοκιμή μας, οι μηχανικοί του Νοάλε με την νέα Tuono 660 factory, κατάφεραν εκτός από μια πολύ όμορφη μοτοσικλέτα να κατασκευάσουν και μία άκρως λειτουργική street fighter, που μπορεί να κινηθεί εξίσου εύκολα μέσα στη πόλη αλλά και στα πέριξ αυτής.
Εμείς με τη σειρά μας περάσαμε πάρα πολύ όμορφα μαζί της.
Την συστήνουμε ανεπιφύλακτα και σε νέους αλλά και σε έμπειρους αναβάτες, που θέλουν να έχουν και μία μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση αλλά και μία μοτοσικλέτα που μπορεί να σου ξυπνάει τις αισθήσεις όταν της το ζητήσεις σε διαφορετικές διαδρομές.
Με την τιμή της που βρίσκεται στις 11.290 €, τα τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, και οδική ασφάλεια, σίγουρα η Tuono 660 factory αποτελεί μια συμφέρουσα και τίμια επιλογή που μπορεί να σου προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις.
Παράλληλα με την αξιοπιστία της και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που αντλεί και χρησιμοποιεί η Ιταλική φίρμα μέσα από τους αγώνες της και τους 54 Παγκόσμιους τίτλους της που έχει κατακτήσει, βάζει ψηλά τον πήχυ σε αυτή τη νέα κατηγορία των μεσαίων κυβικών. Β. Ο.
Πρόσφατα Σχόλια