Η μοτοσυκλέτα της παρουσίασης μας πρόκειται για τη νέα Vogue 300 Rally που γεννήθηκε για να καλύψει ανάγκες σε μικρά κυβικά για αναβάτες που χρειάζονται διπλή χρήση τόσο σε εντός όσο και σε εκτός δρόμου.

Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη με σαφή χωμάτινο προσανατολισμό. Άλλωστε αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά μόλις την κοιτάξεις, με τη στενή της σιλουέτα αλλά και τα πλαστικά της φτερά, την επίπεδη της σέλα, την μάσκα τύπου Rally Raid, τα διπλά της φώτα μπροστά, τους τροχούς 21 και 18 ιντσών και φυσικά το λογότυπο Rally.

Με την δημοφιλία του αγώνα Dakar και την απήχηση που έχει σε όλο τον κόσμο, πάντα μοτοσικλέτες που αντέγραφαν τις αγωνιστικές που συμμετείχαν σε αυτόν και μετά έβγαιναν στην παραγωγή, προκαλούσαν τόσο δέος όσο και πωλήσεις.

Στην αναπτυσσόμενη ολοένα Vogue έπιασαν τον παλμό του μέσου αναβάτη και κατασκευάζουν ποιοτικές μοτοσικλέτες με σχετικά φθηνό κόστος αγοράς.

Κάτι ανάλογο έκαναν και με την συγκεκριμένη Rally 300.

Χρησιμοποίησαν ένα σύγχρονο κινητήρα της Longching, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής στα 292 κ.εκ. με προδιαγραφές Euro 5.

Ο συγκεκριμένος στα χαρτιά αποδίδει 29 ίππους με 2,5 κιλά ροπής.

Τον κινητήρα με τη σειρά του, τον τοποθέτησαν μέσα σε ένα κλειστό στιβαρό μεταλλικό πλαίσιο, με ένα θηριώδες τετράγωνο σιδερένιο δοκάρι στο εμπρός του τμήμα που ενώνεται με σωληνωτό υποπλαίσιο, που για την ιστορία αφαιρείται αν χρειαστεί.

Το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό( με το αφαιρούμενο υποπλαίσιο)  το συναντά κανείς μόνο σε καθαρόαιμες αγωνιστικές μοτοσικλέτες χώματος. Απεναντίας σε μοτοσυκλέτες πολύ γνωστές του ανταγωνισμού και με περισσότερα κυβικά  δεν το συναντάς, αφού είναι κολλημένο το υποπλαίσιο πάνω στον σκελετό.

Αυτό από μόνο του το γεγονός δείχνει κάτι. Ότι οι Κινέζοι σχεδιαστές και μηχανικοί μπορεί να παρατηρούν  και να αντιγράφουν τους υπόλοιπους αλλά το κάνουν σε μια λογική βάση, ενώ όπου μπορούν και θέλουν κάνουν την διαφορά. Και σε αυτό το σημείο πολύ εύστοχα την έκαναν.

Μπορεί να υπάρχουν κάποια σημεία που θέλουν βελτίωση αλλά ο δρόμος που κινούνται είναι ο σωστός. Η βάση που πατάνε είναι κατάλληλη και στο Vogue Rally 300 το έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.

Συνεχίζοντας με τον κινητήρα η ανάφλεξη του είναι ηλεκτρονική τύπου CDI και εκκινεί με μίζα.

Ανεβαίνοντας επάνω στη σέλα του Rally μας αρέσει το ύψος της και η σχεδόν επίπεδη επιφάνεια της.

Θα προτιμούσαμε όμως λίγο πιο σκληρό υλικό στο σφουγγάρι της κάτω από το κάλυμμα της σέλας γιατί νιώθεις στα μαλακά σου μόρια τα σίδερα του υποπλαισίου.

Γυρνώντας το κλειδί του διακόπτη της στη θέση ON, ανάβει και η LCD οθόνη του κεντρικού οργάνου στο μπροστινό μέρος και πάνω από το τιμόνι. Δίπλα της διαθέτει θύρα USB,  είναι έγχρωμη, μικρή σχετικά σε διαστάσεις με τις βασικές ενδείξεις λειτουργίας της να εμφανίζονται λεπτεπίλεπτα για την ενημέρωση του αναβάτη. Λείπει και θα ήταν πολύ χρήσιμο ένα ρολόι.

Πατώντας το διακόπτη της μίζας ο κινητήρας έρχεται στη ζωή μόνο αν υπάρχει νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό ειδικά στο χώμα δεν είναι και ότι καλύτερο, αν χρειαστεί να ξανά εκκινήσεις τον κινητήρα.

Εν λειτουργία ο θόρυβος του είναι μικρός και παίζοντας με το γκάζι εν στάση με το δεξιό καρπό, ανεβαίνοντας οι στροφές του κινητήρα συνειδητοποιείς ότι πνίγεται από το τελικό της εξάτμισης, λογικό και αναμενόμενο από τις προδιαγραφές Euro 5.

Πατάμε συμπλέκτη, βάζουμε πρώτη στο κιβώτιο και ξεκινάμε την κύλιση μας.

Το όλο σύνολο σε πρώτη αίσθηση είναι ικανοποιητικό. Ειδικά αν κινείσαι μέσα στην πόλη σε βοηθά αρκετά η στενή γραμμή του.

Το τιμόνι τύπου fatbear με τις διαφορετικές διατομές του, βοηθάει αρκετά στην άνετη θέση οδήγησης, ενώ οι προστατευτικές χούφτες των χεριών στα δύο άκρα του, εκτός από την προστασία από κλαριά κλπ σε εκτός δρόμου μονοπάτια, μέσα στην κίνηση και ανάμεσα από τα αυτοκίνητα περνάνε ιδανικά αφού είναι τοποθετημένα σε ύψος πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων.

Οδηγικά αλλάζοντας και τις έξι σχέσεις στο κοντό κιβώτιο, μέσα στην πόλη η τελική της αγγίζει τα 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Αυτό μπορεί να είναι λίγο για την άσφαλτο  αλλά για το χώμα είναι ιδανικό.

Αν κάποιος αναβάτης δεν κινείται αρκετά σε χωμάτινες επιφάνειες θα χρειαστεί να μακρύνει τις σχέσεις, αλλάζοντας το πίσω γρανάζι με ένα με λιγότερα δόντια, για να μακρύνει την τελική της, ώστε να μην δουλεύει σε υψηλές στροφές ο κινητήρας.

Περνώντας στις αναρτήσει μπροστά έχουμε ένα  ανάποδο πιρούνι στα 41 χιλ. ενώ πίσω συναντάμε μονό αμορτισέρ που εδράζεται με μοχλικό στο ψαλίδι για μεγαλύτερη σταθερότητα.

Στα φρένα έχουμε τόσο μπροστά όσο και πίσω δισκόφρενα τύπου μαργαρίτας για γρηγορότερη αποβολή θερμότητας, με δαγκάνες διπλών εμβόλων. Υπάρχει παράλληλα και σύστημα ABS της BOSCH που μπορείς να το απενεργοποιήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού, που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.

Στους τροχούς και εδώ έχουμε χωμάτινη συνταγή με 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω, με στεφάνια σε συνδυασμό δύο χρωμάτων.

Τα λάστιχα είναι και αυτά τύπου Rally με πιο πυκνό τακούνι.

Οδηγικά τις ημέρες της δοκιμής μας υπήρχε βροχή και στο ασφάλτινο βρεγμένο οδόστρωμα, απαιτούσε μεγαλύτερη προσοχή γιατί η γόμα των ελαστικών είναι σκληρή με αποτέλεσμα να γλιστρούν περισσότερο από το κανονικό.

Καλή η άσφαλτος θα μου πείτε για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά το Rally 300 της Vogue φωνάζει : Χώμα …!

Και εμείς το οδηγήσαμε αρκετά στο χώμα.

Οι εντυπώσεις που μας άφησε είναι πολύ καλές σε σημείο που θα ζήλευαν μοτοσικλέτες πολύ πιο ακριβές, ακόμα και μεγαλύτερες σε κυβικά και πάνω από τα 300 του ανταγωνισμού.

Στο χώμα κινούμενοι σε διαδρομές γνωστές μας με φυτεμένη πέτρα, σε κακό χωματόδρομο, το Vogue 300 περνάει από παντού με χαρακτηριστική άνεση.

Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ το στιβαρό του πλαίσιο, όπου σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις του που έχουν πολύ καλό σέτινγκ, περνάει με ιδανικό τρόπο από παντού.

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν στο ταχύμετρο, οι στροφές στον γραμμικό κινητήρα του τώρα πρέπει να κρατηθούν ψηλά, αν θέλει ο αναβάτης του να διατηρήσει τη φόρα του με υψηλές ταχύτητες.

Το Vogue 300 Rally περνάει από όπου του ζητήσεις. Στρίβει γρήγορα σε κλειστά κομμάτια και είναι αρκετά σταθερό σε υψηλές ταχύτητες.

Στο φρενάρισμα σε συνδυασμό και με τα δύο φρένα στο χώμα κάνεις ότι θέλεις, το μπροστά έχει σε έντονη πίεση μια σπογγώδη αίσθηση.

Ίσως με μια αλλαγή υγρών φρένων να βελτιώνεται αυτό.

Τα 147 κιλά του συνόλου του σε βάρος, βοηθούν την άνεση στο χώμα, διατηρώντας μια ευελιξία και σε μονοπάτια.

Στον στάνταρ εξοπλισμό στα θετικά πιστώνουμε την πίσω σχάρα, τα προστατευτικά μεταλλικά πλαϊνά κάγκελα, την ποδιά του κινητήρα, τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός τύπου LED, την φιμέ εμπρός μάσκα.

Αξιοσημείωτη είναι και η μεγάλη αυτονομία του, όπου σε συνδυασμό του ρεζερβουάρ των 11 λίτρων καυσίμου με την μικρή κατανάλωση του ενός λίτρου για κάθε 30 χιλιόμετρα, δίνουν πάνω από 330 χιλιόμετρα πριν επιλέξεις βενζινάδικο για ανεφοδιασμό.

Με τιμή στα 4.645 ευρώ είναι μια πολύ συμφέρουσα επιλογή. Ειδικά για  κάποιον που θέλει μια μοτοσικλέτα αξιόπιστη για χώμα και για άσφαλτο με δύο χρόνια εργοστασιακή εγγύηση είναι ότι καλύτερο.

Σίγουρα με δυό τρεις επεμβάσεις σε σημεία που χρειάζεται, μπορεί να κινηθεί παντού με αξιοπιστία και οικονομία. Άλλωστε αυτό δεν είναι και το ζητούμενο; Β.Ο.